سئوکار : سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو به بالاتر رفتن میزان مخاطبان سایت شما کمک میکند اما مهمترین سوالی که در این زمینه باید مطرح شود این است که چه کسی این کار را انجام می دهد؟ شاید تا به حال با سئو کار یا فردی که کار سئو را برای شما انجام می دهد آشنا شده باشید. افراد مختلفی در زمینه سئو فعالیت میکنند و کار را برای مدیران سایت ها انجام می دهند.
شاید اگر از یک سئو کار بپرسید که کار اصلی او چیست در پاسخ به این سوال به شما بگوید ” من به شما کمک می کنم تا سایتتان در رتبه بالاتری در گوگل نمایش داده شود و مخاطبان بیشتری را به خود جذب کند” به همین دلیل به صورت کلی می توان گفت یک سئوکار تنها کاری که انجام میدهد جذب مخاطبان بیشتر برای سایت شماست اما این کار کاری دشوار است.
سئوکار به چه مدت زمانی برای انجام سئو نیاز دارد؟
در برخی از موارد مدیران وب سایت ها با تجربه در زمینه سئو سعی می کنند فشار زیادی را بر روی سئوکار تحمیل کنند و سایت خود را در مدت زمان کم روی صفحات ابتدایی گوگل و در نتایج اولیه جستجو نمایش دهند، اما باید توجه داشته باشید که این کار از نظر عملی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست.
حداقل زمانی که باید به سئو کار برای انجام کارها داده شود در حدود سه ماه می باشد، زیرا در کمتر از این زمان به هیچ عنوان نمیتوان سایت را به نتایج اولیه گوگل آورد و یا با استفاده از روشهای غیرقانونی این کار انجام میشود که در نهایت منجر به پنالتی شدن سایت و از بین رفتن سایت به صورت کلی می شود.
مشخصات بهترین سئو کار
با توجه به پی بردن اهمیت سئو سایت یکی از مهمترین سوالات این است که بهترین سئوکار باید دارای چه مشخصات و ویژگی هایی باشد؟
در پاسخ به این سوال می توان به موارد زیر اشاره کرد:
صبور بودن
یکی از مهمترین مشخصات سئوکاران این است که این افراد باید کاملا صبور باشند و وقت زیادی برای کار شما بگذارند. این افراد باید خیلی ریز بینانه سایت شما و سایت های رقیب را آنالیز و تحلیل کنند و سپس با توجه به دادههای به دست آمده عملیات سئو انجام دهند.
در این مورد یکی از مثال های مهم تعداد کلمات محتوا است، برای مثال اگر سئوکار بعد از تجزیه و تحلیل سایت رقیب متوجه شد سایت های رقیب تعدا ۱۰۰۰ کلمه برای محتوا در نظر گرفته اند، سئوکار باید از مدیر سایت تعداد کلمات بیشتری از سایت رقیب بخواهد.
تحلیل درست کلمات کلیدی
در گوگل برای یک مطلب خاص می توان دنیایی از مطالب کلیدی و کلمات کلیدی را پیدا کرد. به همین دلیل بهترین ساعت کار باید بداند تحلیل درست کلمات کلیدی چگونه است و با توجه به سایت مخاطب کلمات کلیدی مناسبی انتخاب کند.
یک سئوکار با تجربه باید بداند که باید از کلمات کلیدی استفاده کند که کمترین میزان رقبا را داشته باشد تا رتبه سایت بالاتر برود.
دارا بودن شناخت مناسب از الگوریتم ها
گوگل دارای الگوریتم های مختلف و متفاوتی است که هر ساله چندین الگوریتم جدید افزوده میشوند و یا الگوریتم ها قانون و یا روند خود را مجدداً بازنویسی میکنند به همین دلیل بهترین سئو کار باید شناخت مناسب از الگوریتم های گوگل و کار سئو داشته باشد. به صورت کلی اگر سئوکار از الگوریتم ها اطلاعی نداشته باشد و یا از آن ها شناخت کافی نداشته باشد، شکست خوردن کار کاملا واضح است.
تسلط کامل بر ابزارهای سئو
یکی دیگر از مشخصات بهترین سئو کار دارا بودن تسلط کامل بر ابزار سئو کار است. امروزه ابزارها و افزونه های مختلف برای کار سئو به بازار عرضه می شوند که یوست سئو یکی از شناخته شده ترین آنهاست. به صورت کلی سئو کار با تجربه باید با تمامی ابزارها آشنایی کامل داشته باشد.
تعیین زمان مناسب برای انجام کار
یک سئو کار حرفهای میداند که زمان انجام کار تاثیر بسزایی بر روی بهبود رتبه سایت دارد به همین دلیل از ابتدا زمان مناسبی برای انجام کار تعیین میکند و این زمان معمولاً بین سه ماه الی شش ماه است. سئوکارانی که به شما زمان را برای انجام کار اعلام نمی کنند، چندان قابل اعتماد نیستند.
تسلط به محتوا نویسی
محتوا نویسی و انجام کار سئو دو مقوله کاملاً جدا هستند، اما توجه داشته باشید که تسلط به محتوا نویسی یکی از ویژگی های بهترین سئوکار است. یک سئوکار خوب باید بتواند محتوا نویس شما را در زمینه نوشتن متن های ویژه راهنمایی کند. برای مثال سئوکار باید تعداد کلمات کلیدی و دفعات تکرار آن را برای نویسنده محتوا مشخص کند.
دارا بودن نمونه کارهای مناسب
بهترین سئوکار باید دارای نمونه کارهای مناسب باشد و آنها را در اختیار مشتریان خود قرار دهد. به صورت کلی اگر فردی ادعا کرد که دارای تجربه بالا در زمینه سئو است، باید نمونه کارهای خود را در نتایج اولیه گوگل به شما نشان دهد تا ادعای او باورپذیر باشد. برخی از سئوکاران به دلیل نداشتن نمونه کارهای مناسب کار شما را با قیمت پایین تری انجام می دهند، اما این کار ریسک زیادی دارد.
راهنمایی در زمینه تبلیغات
هرچند تبلیغات جزو وظایف سئوکار نیست، اما یک سئوکار باتجربه باید به شما در زمینه تبلیغات مشاوره دهد. برای مثال سئوکار باتجربه میتواند سایت هایی که برای تبلیغات شما مناسب هستند را در اختیار شما قرار دهد و یا بهترین روش های تبلیغات را به شما معرفی کند.
قیمت سئو کار در تهران
میزان درآمد سئو کار در تهران به عوامل متعددی بستگی دارد، به همین دلیل اگر به دنبال به کار گرفتن یک سئو کار برای بهینه سازی سایت خود هستید باید عوامل متعددی را برای قیمت سئوکار در تهران در نظر بگیرید. به صورت مثال قیمت سئوکار بنابر میزان کارهای انجام شده ممکن است بین ۳ الی ۱۵ میلیون تومان متغیر باشد.
یکی از مهمترین عواملی که بر روی قیمت سئو کار در تهران تاثیر بسزایی دارد این است که میزان جذب مشتریان برای او چقدر باشد و چقدر توانسته باشد مشتریان را از خود راضی نگه دارد. سئو کارانی که دارای نمونه کارهای قوی هستند بیشتر از سایرین می توانند درآمد کسب کنند زیرا این سئو کاران همواره با تعداد زیادی از مشتریان روبرو هستند و امکان انتخاب برای آن ها بالاتر می رود.
شاید فکر کنید قیمت سئوکار در کرج به دلیل کوچکتر بودن شهر کرج مناسب تر است اما در این باره میتوان گفت محل کار سئو کار هیچگونه تاثیری بر روی قیمت کار نخواهد داشت و تنها فاکتورهایی مانند تجربه، دارا بودن نمونه کارهای قوی و غیره میتوانند بر روی قیمت سئو تاثیر گذار باشند.
استخدام سئوکار دورکاری
استخدام سئو کار به صورت دورکاری و یا استخدام به صورت فرینسلینگ یکی از انواع استخدام هایی است که در سال های اخیر در بین مردم رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. استفاده از این روش دارای مزایا و معایب مختلفی است و در نهایت مدیران سایت باید خود تصمیم بگیرند که آیا استخدام سئو کار دورکاری مناسب است یا خیر. برخی از مزایای استخدام سئو کار دورکاری عبارتند از:
-
صرف زمان کمتر:
برای استخدام سئو کار دورکاری به صرف زمان کمتری نیاز دارید زیرا زمانی که بخواهید سئو کار را به صورت حضوری استخدام کنید باید او را به صورت حضوری ببینید و با او قرارداد ببندید و به این صورت زمان بیشتری از شما گرفته می شود.
-
کمتر بودن هزینه ها:
سئو کاران که به صورت دورکاری فعالیت میکنند معمولاً هزینه و قیمت کمتری را دریافت می کنند که باعث پایینتر آمدن قیمت کلی بهینه سازی سایت خواهد شد.
- امکان نظارت به صورت غیر حضوری: درست است که در این روش امکان نظارت به صورت حضوری برای شما وجود ندارد اما با استفاده از روشهای غیر حضوری می توانید بر کار سئو کار نظارت داشته باشید.
استخدام سئو کار دورکاری در کنار دارا بودن مزایایی بالا دارای معایب زیر است:
- عدم ارتباط رو در رو: زمانی که شما سئو کار را به صورت رو در رو می بینید، می توانید اطلاعات او را مورد بررسی قرار دهید و بهترین سئو کار را با توجه به شرایط خود انتخاب کنید، اما در مورد سئوکار دورکاری این مسئله برای شما غیر ممکن است.
- دشواری چک کردن رزومه: در مواردی که سئو کار به صورت غیر حضوری برای شما کار می کند چک کردن رزومه او تا حدودی برای شما دشوار تر می شود، زیرا نمی توانید بفهمید که وی خود کار را انجام می دهد یا به عنوان واسطه فعالیت دارد.
استخدام سئو کار در کرج
با توجه به تمامی مواردی که در بالا به آنها پرداخته شد استخدام سئوکار غیر حضوری تا حدودی دارای چالش است به همین دلیل بسیاری از افراد به فکر استخدام سئو کار به صورت حضوری هستند. برای استخدام سئوکار در کرج یکی از بهترین و آسان ترین راه ها این است که به شرکت های مخصوص سئو مراجعه کنید و با سئو کاران قرارداد حضوری ببندید در این روش امکان میتواند تمامی نمونه کارهای خود را به شما نشان دهد و با تجربه بالاتر به شما خدمت رسانی کند همچنین اگر سوال و یا موردی در مورد کار برای شما پیش آمد هم می توانید به صورت حضوری به او مراجعه نموده و کار خود را انجام دهید و هم میتوانید با تماس تلفنی و یا تماس به صورت آنلاین موضوعات را با او در میان بگذارید.
امروزه شرکت های واسطه زیادی در زمینه استخدام سئو کار فعالیت میکنند که میتوانند سئو کاران مختلف را با رزومه های متفاوت به شما پیشنهاد بدهند، به همین دلیل بهترین روش برای استخدام سئو کار در کرج این است که به صورت مستقیم به این شرکتها مراجعه شود. با مراجعه به این شرکت ها می توانید هزینه ها را برآورد کنید و با هزینه های متفاوت و سئوکاران در هر سطحی قرارداد خود را منعقد کنید.
چالش های استخدام سئوکار و راه حل آن
در هنگام استخدام سئوکار چالشهای بیشماری پیش روی شما قرار می گیرند که باید به صورت کامل حل شوند تا بتوانید با خیال راحت سئوکار مورد نظر خود را انتخاب کنید. یکی از مهمترین چالش های استخدام سئو کار این است که برخی از افراد نمی دانند که برای کار سئو قرارداد خود را چند ماه تنظیم کنند. در برخی از موارد افراد به دلیل نداشتن آگاهی نمی دانند آیا سئو کار بعد از انجام کار خود کار را تضمین می کند و یا خیر. یکی دیگر از چالش های پیش رو این است که در صورت نیاز به انجام کار بیشتر آیا سئو کار پروژه خود را با شما تمدید میکند یا خیر.
تمامی چالش هایی که برای استخدام سئوکار در بالا به آنها اشاره شد راه حل های مختلفی دارند که یکی از بهترین راه حل ها این است که به شرکت های معتبر برای کار صورت مراجعه کنید و با مراجعه به این شرکتها خدمات سئو را دریافت نمایید زیرا در این صورت میتوانید با مشاوران در زمینه انجام کارها مشورت کنید و مشاور آن به صورت کامل مدت زمان مورد نیاز برای انجام کار را به شما میگویند و همچنین کار را از نظر های مختلف ضمانت می کنند.
به صورت کلی با مراجعه به شرکت های معتبر به صورت حضوری و غیر حضوری می توانید به راحتی در مورد تمامی موارد اطلاعات کسب کنید و کار شما به صورت تضمینی و ضمانت شده برایتان انجام می شود. سایت اینترنتی ما به عنوان یکی از سایت های فعال در زمینه سئو میتواند خدمات مورد نیاز شما را به شما ارائه دهد.
کلام آخر
استفاده از سئوکار ماهر یکی از بهترین روش ها برای بالا بردن ورودی سایت است، اما اگر در انتخاب سئو کار دقت لازم نشود و سئوکار مورد نظر ماهرنباشد، سایت شما نه تنها رتبه خوبی کسب نخواهد کرد، بلکه در نهایت به صفحات انتهایی گوگل می رود، به همین دلیل باید استخدام فرد مطمئن را در الویت کار خود قرار دهید.
سئوکاری که برای انجام کارها در نظر گرفته می شود، در ابتدا باید نمونه کارهای مناسب و خوبی داشته باشد، زیرا هر گونه ادعایی بدون ارائه مدارک به هیچ عنوان قابل اتکا نیست. یکی از بهترین روش ها برای استخدام سئوکار ماهر مراجعه به شرکت های خدماتی مطمئن و مجاز در زمینه سئو است.
فهرست