شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دسته بندی محصول

گرافیک
گرافیک
نمایش
کتاب صوتی
کتاب صوتی
نمایش
کتاب
کتاب
نمایش
قالب
قالب
نمایش
فیلم آموزشی
فیلم آموزشی
نمایش
صوتی ها
صوتی ها
نمایش
زیردسته اول
زیردسته اول
نمایش
زیردسته ، زیردسته اول
زیردسته ، زیردسته اول
نمایش
دیگر دسته بندی
دیگر دسته بندی
نمایش
دوره ها
دوره ها
نمایش
دسته چهارم
دسته چهارم
نمایش
دسته بندی کتاب صوتی
دسته بندی کتاب صوتی
نمایش
دسته بندی کتاب
دسته بندی کتاب
نمایش
دسته بندی فیزیکی
دسته بندی فیزیکی
نمایش
دسته بندی صوتی
دسته بندی صوتی
نمایش
دسته بندی چهارم
دسته بندی چهارم
نمایش
دسته بندی تصویری
دسته بندی تصویری
نمایش
تصویری ها
تصویری ها
نمایش
پک شده ها
پک شده ها
نمایش
پادکست آموزشی
پادکست آموزشی
نمایش
پادکست
پادکست
نمایش
بدون دسته‌بندی
بدون دسته‌بندی
نمایش
افزونه ها
افزونه ها
نمایش
Uncategorized
Uncategorized
نمایش
اموزش سئو
شناسه پست: 1728
بازدید: 186

یک متخصص سئو تضمین می‌کند که یک کسب و کار، به طور حتم در صدر رتبه بندی‌های جستجو قرار دارد. این شخص، سئو ‌‌وب‌سایت‌ها را ارتقا می‌دهد و استراتژی‌هایی را برای بهینه‌سازی آن‌ها برای موتور‌های جستجو اجرا می‌کند. آن‌ها این کار را تا حدی با تجزیه و تحلیل عملکرد سایت خود و ردیابی تغییرات در الگوریتم‌های موتور‌های جستجو انجام می‌دهند تا بهترین راه را برای نمایش بیشتر سایت خود تعیین کنند.

متخصص سئو
متخصص سئو

سئو چیست؟

سئو به ‌‌وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا زمانی که افراد کلمات کلیدی خاصی را جستجو می‌کنند، در صفحات نتایج موتور‌های جستجو (SERP) بیشتر دیده شوند. این کمک می‌کند تا برند، محصولات یا خدمات مورد توجه مخاطبان هدف قرار گیرد.

وقتی یک ‌‌وب‌سایت از نظر سئو بهینه‌سازی شده است، به این معنیست که موتور‌های جستجو، سایت مورد نظر را دارای دقیق‌‌‌ترین و مرتبط‌‌ترین اطلاعات یا محتوای مربوط به یک عبارت جستجو و در نهایت هدف جستجوگر، شناسایی می‌کنند.

مدیر سئو کیست؟

مدیر سئو به نوعی مدیر بازاریابی دیجیتال است که وظیفه طراحی و اجرای استراتژی سئو را در یک سازمان بر عهده دارد. این افراد کار سئو را در سطوح استراتژیک، تاکتیکی و عملیاتی هماهنگ می‌کنند. مسئولیت‌های اصلی آن‌ها شامل انجام تحقیقات بازار، تحقیق در مورد کلمات کلیدی مرتبط، انجام تجزیه و تحلیل رقابتی، ایجاد فرصت‌های لینک سازی، انجام مهارت‌های فنی SEO و همکاری با مدیران محتوا و تیم‌های بازاریابی محتوا برای ایجاد صفحات وب می شود. مدیران سئو معمولاً نقش رهبری دارند، اما می‌توانند به تنهایی کار کنند زیرا بر آموزش استخدام کنندگان جدید سئو نظارت می‌کنند و وظایف را به تیم‌های بازاریابی محول می‌کنند.

متخصص سئو کیست؟

از آن جایی که صفحه اول وب‌سایت‌ها 95٪ از کل ‌‌ترافیک جستجو را در بر دارند؛ مشاغل در هر ابعادی حتی 74٪ از مشاغل کوچک تا متوسط نیز تمایل دارند تا یک متخصص سئو، به تحقق این هدف به آن‌ها کمک کند و SEO سایت ارتقا یابد. در کشورمان این سمت با عنوان سئوکار نیز شناخته می شود.

یک متخصص سئو، بر تجربه مثبت کاربر تمرکز دارد. تغییرات اخیر گوگل به محتوایی پاداش بیشتری می‌دهد که، نیاز‌های کاربران را برطرف کند. به عبارت دیگر، کارشناسان سئو فقط کلمات کلیدی را در محتوای خود قرار نمی‌دهند. آن‌ها از کلمات کلیدی مناسبی استفاده می‌کنند که نه تنها برند را در مقابل مخاطبان هدف قرار می‌دهد، بلکه با هدف جستجوی کاربر نیز هم‌خوانی دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتر، پیشنهاد می‌کنیم مقاله سئو کار وردپرس را نیز مطالعه بفرمایید.

کار متخصص سئو
کار متخصص سئو

کار متخصص سئو چیست؟

یک متخصص سئو بسته به ساختار شرکت و با توجه به بودجه مشتری ممکن است به عنوان یک تولید کننده محتوا نیز فعالیت کند. وظایف یک سئوکار را می‌توان به شرح زیر دانست.

1. تحقیق راجع به کلمات کلیدی

متخصص سئو نتایج SERP را از طریق تحقیق، استراتژی و هدف جستجو بهبود می‌بخشند.

پی بردن به هدف جستجو ضروری است، زیرا بر کلمات کلیدی مورد استفاده برای محتوا تأثیر می‌گذارد. متخصصان سئو به طور کلی هدف را به چهار نوع تقسیم می‌کنند: اطلاعاتی، ناوبری، معاملاتی و تجاری. از آنجایی که، آن‌ها مبنایی برای استراتژی محتوای خود دارند، و برنامه ریزی می‌کنند که  چگونه می‌توانند صفحات موجود را بهبود بخشند.

2. استراتژی محتوا

استراتژی محتوا تصویر بزرگ و برنامه بلند مدتی است که یک متخصص سئو از تحقیقات خود ایجاد می‌کند. از نظر SEO، این به معنای ارائه موضوعاتی می‌شود که هدف کاربر را برآورده می‌کند. انجام تحقیقات در خصوص کلمات کلیدی برای آن موضوعات، و قرار دادن آن‌ها در کنار هم واجب است.

3. بهینه‌سازی ‌‌وب‌سایت

بخشی از وظایف یک متخصص سئو این است که یافته‌های خود را در مورد عملکرد کمپین، سایت‌های رقیب و آخرین پیشرفت‌های سئو به مشتری یا کارفرما گزارش دهد. در این فرآیند، آن‌ها بر اساس یافته‌ها، اهداف تجاری، بودجه و بازخورد و نیاز کاربران، توصیه‌هایی ارائه می‌کنند.

مهارت‌های سئو

مهارت برای استخدام به عنوان یک متخصص سئو وجود دارد که شما برای کسب شغل، باید یاد بگیرید. یک متخصص سئو برای کسب عنوان خود باید این مهارت‌ها را درک کرده و توسعه دهد. اگر یک مبتدی کامل در برنامه نویسی هستید، افزودن تگ عنوان و توضیحات متا ممکن است کمی ‌پیچیده باشد، اما افزونه‌هایSEO، مانند Yoast و All in One SEO، که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر صحبت خواهیم کرد، قابلیت‌هایی را به باطن وردپرس شما اضافه می‌کنند. در نهایت به شما این امکان را می‌دهند که به راحتی عنوان SEO و توضیحات متا را به هر صفحه وب اضافه کنید. در ادامه به 5 مورد مهم از این مهارت‌ها اشاره شده است.

  1. سئوی درون صفحه

سئوی درون صفحه یا سئو در سایت به بهینه‌سازی محتوای قابل مشاهده و کد HTML یک صفحه وب برای رتبه بالاتر و افزایش ‌‌ترافیک ارگانیک از موتور‌های جستجو اشاره دارد. این روش شامل اصلاح محتوا در سایت شما، بهینه‌سازی تگ‌های عنوان، تگ‌های عنوان و متا، پیوند‌های درونی و موارد دیگر است.

  1. سئوی خارج از صفحه

سئوی خارج از صفحه یا سئوی خارج از سایت، با هر کاری که خارج از صفحه شما انجام می‌شود برای بهبود رتبه بندی SERP سروکار دارد. این می‌تواند به معنای ایجاد لینک، رسانه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بررسی‌ها و هرگونه تلاش خارج از سایت برای ایجاد اعتبار و ارتقای اعتبار سایت شما باشد.

  1. سئو فنی

سئو فنی در واقع تمام کار‌هایی است که در پشت صحنه انجام می‌شود تا جستجو و فهرست‌بندی سایت شما برای موتور‌های جستجو آسان‌‌تر شود. برای انجام این کار – و بهبود ‌‌ترافیک ارگانیک سایت – کارشناسان سئو راه‌هایی برای افزایش سرعت سایت، حذف لینک‌‌های مرده و محتوای تکراری، اطمینان از ایمن بودن صفحات و ساختار داده‌ها پیدا می‌‌کنند.

سئو شامل کارهای فنی نیز هست. اگرچه ابزار‌ها و راه‌هایی برای آسان کردن آن وجود دارد، اما یادگیری این مهارت‌ها برای متخصص سئو بسیار واجب است.

  1. تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل برای یک متخصص سئو کلیدی است. آن‌ها باید اطلاعاتی را که از سایت خود، رقبا و روند‌های فعلی بازار جمع‌آوری می‌کنند مطالعه، تجزیه و تحلیل و بررسی کنند تا تصمیمات استراتژیک برای رشد سایت خود بگیرند.

  1. کدنویسی وب

در حالی که سئو معمولاً به کد نویسی عملی نیاز ندارد، اما داشتن دانش زبان‌های برنامه نویسی می‌تواند کمک‌کننده باشد. شما می‌توانید با دقت بیشتری، مدت زمانی را که یک تیم توسعه ‌دهنده وب برای انجام هر تغییری که درخواست می‌‌کنید، نیاز دارد و همچنین خدمات فنی و در نهایت سئوی فنی بهتری را که باید ارائه کنید، تخمین بزنید.

دوره اموزشی سئو
دوره اموزشی سئو

چگونه یک متخصص سئو شویم؟

  1. شرکت در دوره‌های آموزشی

منابعی مانند دوره‌های رایگان اولین گام خوب برای ایجاد یک پس زمینه سئوی قوی هستند. دوره‌های آموزشی عموما اصول تئوری و عملی را به طور کامل آموزش می‌دهند و در نهایت به شما کمک می‌کند تا یک‌سری نمونه کار آماده کنید و برای ورود به بازار کار، اعتبار کسب نمایید. به علاوه، برخی از دوره‌ها به شما گواهی می‌دهند تا سطح دانش شما را به عنوان متخصص سئو نشان دهد.

  1. کارآموزی

کارآموزی فرصت خوبی برای یادگیری‌ست. در دوره کارآموزی، با انجام کارهایی که متخصصان روزانه انجام می‌دهند، سئو را یاد می‌گیرید. شما کورکورانه این کار را انجام نخواهید داد، زیرا مربی متخصص شما بازخورد و راهنمایی ارزشمندی را ارائه می‌دهد.

  1. مهارت‌های نوشتاری خود را بهبود بخشید

یکی از رایج‌‌ترین کارهای سئو که باید به طور منظم انجام دهید، نوشتن عنوان صفحه و توضیحات متا، بهبود عنوان صفحه و بهینه‌سازی محتوای یک صفحه است. اگر مهارت‌های نوشتاری شما خوب نباشد، نمی‌توانید این کار را با موفقیت انجام دهید.

  1. نحوه استفاده از ابزار‌های سئو را بیاموزید

ابزار‌های سئو مناسب می‌تواند در ابتدا رشد کاری به همراه داشته باشد و در نهایت زندگی شما را آسان‌‌تر کند، مشروط بر اینکه بدانید چگونه از آن‌ها به درستی استفاده کنید.

در ادامه برخی از ابزار‌های سئو را بررسی می‌کنیم:

Yoast SEO

محبوب‌‌ترین افزونه SEO در بازار است. تنها، دانستن نحوه استفاده از Yoast SEO شما را به یک سئوکار حرفه‌ای تبدیل نمی‌کند، اما اگر نکات لازم و نکات سئوی Yoast را ندانید، قطعا نمی‌توانید حرفه‌ای باشید.

SEMRUSH

این ابزار سئو، پیشنهاد خیلی از متخصصان است. از این ابزار، به طور روزانه برای بسیاری از وظایف ازجمله، تحقیق کلمات کلیدی، ساخت لینک، کمپین‌های PPC، تجزیه و تحلیل رقبا و بسیاری موارد دیگر استفاده می‌کنند.

نحوه استفاده از ابزار‌های سئو را بیاموزید
نحوه استفاده از ابزار‌های سئو را بیاموزید

مزایای کار در صنعت سئو

  • شما به عنوان یک متخصص سئو می‌توانید کسب و کار خود را به عنوان یک فریلنسر یا آژانس سئو راه اندازی کنید.
  • می‌توانید ساعت کاری خودتان را مطابق برنامه‌های دیگرتان تنظیم کنید.
  • می‌توانید در خانه یا از راه دور کار کنید.
  • شما می‌توانید به عنوان سئوکار در یک آژانس کار کنید. در این شرایط فرصت‌های شغلی زیادی وجود دارد.
  • با رشد اینترنت، نیاز همه شرکت‌ها به استخدام سئوکار اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

جمع بندی

همان طور که می‌بینید، چیزهای زیادی برای یادگیری متخصص سئو وجود دارد. اما با توجه به میزان ترافیک هدف‌مند، SEO می‌تواند ارزش صرف زمان و تلاش را داشته باشد. بنابراین توصیه می‌کنم با اصول اولیه شروع کنید. مطمئن شوید که موتورهای جستجو می‌توانند به طور کامل در سایت شما اصطلاحا بخزند. سپس با توجه به کلمات کلیدی، شروع به نوشتن محتوای بهینه کنید. این سه مرحله پایه و اساس سئو هستند و هنگامی که احساس کردید بر آن‌ها تسلط دارید، شروع به جستجوی چیزهای پیشرفته‌تر، مانند SEO YouTube و جستجوی صوتی کنید.