شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دسته بندی محصول

گرافیک
گرافیک
نمایش
کتاب صوتی
کتاب صوتی
نمایش
کتاب
کتاب
نمایش
قالب
قالب
نمایش
فیلم آموزشی
فیلم آموزشی
نمایش
صوتی ها
صوتی ها
نمایش
زیردسته اول
زیردسته اول
نمایش
زیردسته ، زیردسته اول
زیردسته ، زیردسته اول
نمایش
دیگر دسته بندی
دیگر دسته بندی
نمایش
دوره ها
دوره ها
نمایش
دسته چهارم
دسته چهارم
نمایش
دسته بندی کتاب صوتی
دسته بندی کتاب صوتی
نمایش
دسته بندی کتاب
دسته بندی کتاب
نمایش
دسته بندی فیزیکی
دسته بندی فیزیکی
نمایش
دسته بندی صوتی
دسته بندی صوتی
نمایش
دسته بندی چهارم
دسته بندی چهارم
نمایش
دسته بندی تصویری
دسته بندی تصویری
نمایش
تصویری ها
تصویری ها
نمایش
پک شده ها
پک شده ها
نمایش
پادکست آموزشی
پادکست آموزشی
نمایش
پادکست
پادکست
نمایش
بدون دسته‌بندی
بدون دسته‌بندی
نمایش
افزونه ها
افزونه ها
نمایش
Uncategorized
Uncategorized
نمایش
شناسه پست: 1567
بازدید: 1256

موشن گرافیک یا موشن گرافی در تعریفی ساده به معنای اِلِمان هایی است که با هدف انتقال یک پیام یا نشان دادن یک مطلب به مخاطب متحرک شده اند. توجه داشته باشید گاهی ممکن است این انتقال پیام کاملاً تصویری و بدون ذکر حتی کلمه ای انجام شود.

موشن گرافیک

موشن گرافیک که آن را به نام موشن گرافی نیز می شناسند به معنای به تصویر کشیدن یک ایده است. هدف از این کار نیز قابل فهم تر شدن آن مطلب برای مخاطب می باشد. توجه داشته باشید این روزها تقاضای زیادی برای موشن گرافیک وجود دارد و شاهد محبوبیت روز افزون آن هستیم.

علت چنین محبوبیتی را می توان در همان فهم ساده پیام توسط مخاطبان دانست. در حقیقت در موشن گرافیک انتقال محتوا به شیوه ای بسیار خلاقانه و سریع انجام می شود. به این ترتیب در کمترین زمان و شفاف ترین حالت ممکن می توانید منظور و حرف خود را به مخاطبینتان منتقل نمایید.

دلایل زیادی در موفقیت یک کسب و کار در حوزه فروش دخیل هستند که یکی از اصلی ترین آنها فعالیت در فضای آنلاین است. موشن گرافیک از میان کلیه محتواهای تبلیغاتی آنلاین بیشترین تاثیر را بر جذب مشتری و موفقیت یک برند دارد.

موشن گرافیک؛ 1 مهارت کاربردی برای هر گرافیست

یک گرافیست موفق و حرفه ای به کسب مهارت های زیادی نیاز دارد. یکی از مهم ترین و کاربردی ترین آنها موشن گرافیک است؛ چرا که موشن گرافی به عنوان یکی از زمینه های طراحی، همگام با پیشرفت تکنولوژی جلو رفته و سیری کاملاً صعودی دارد.
به اضافه این که تیزرهای موشن گرافیک تاثیرات عمیقی بر ذهن مخاطب می گذارند؛ و به کمک آنها براحتی می توان اطلاعاتی خسته کننده را در نهایت جذابیت به بیننده منتقل نمود.
چرا که در ساخت این تیزرها از عناصر دیداری و گرافیکی به همراه افکت گذاری های صوتی به اضافه موسیقی استفاده می شود. به این ترتیب محتوا در سریع ترین زمان ممکن و در نهایت جذابیت و اثرگذاری به مخاطب منتقل می شود.

مهم تر از همه این که برای یادگیری این مهارت نیازی به دوربین و تجهیزات بسیار پیشرفته نخواهید داشت. یعنی همواره می توانید با هزینه ای مناسب اقدام به ساخت موشن گرافیک برای کسب و کار خود نمایید.

مشروط به این که از منبع معتبری همچون پکیج آموزش موشن گرافیک ابزار سئوکار استفاده کنید.

8 مهارت ضروری برای یک موشن دیزاینر

به عنوان یک موشن دیزاینر به 8 مهارت ضروری زیر نیاز خواهید داشت:
• طراحی سه بعدی
• هنر متحرک سازی
• درک طبقه بندی سازمانی
• شناخت روند انیمیشن
• توانایی نورپردازی و تکستچرینگ
• شناخت و درک پلتفرم ها
• تطبیق پذیری
• زمانبندی صحیح

طراحی سه بعدی

طراحی های سه بعدی این روزها جایگاه ویژه ای داشته و کاربرد بیشتری نسبت به طراحی های دو بعدی دارند. از همین رو یک موشن دیزاینر حرفه ای و موفق باید در زمینه طراحی سه بعدی از دانش و مهارت کافی برخوردار باشد.

هنر متحرک سازی

یک طراح موشن گرافیک کاربلد و حرفه ای به درک خوبی از حرکت و زمانبندی نیاز دارد. با توجه به این که در یک ویدیوی موشن گرافیک آبجکت ها، خطوط، نقاط، دوربین و حتی نورها قابلیت حرکت دارند؛ در نتیجه لازم است سازنده موشن گرافیک از هنر متحرک سازی برخوردار باشد. زیرا اینگونه می تواند ترکیب خلاقانه ای از حرکت کلیه المان های تصویر ایجاد کند.

درک طبقه بندی سازمانی

تفاوتی ندارد که به عنوان یک فریلنسر مشغول بکار هستید یا کار خود را به صورت تیمی پیش می برید؛ در هر صورت باید درک صحیحی از طبقه بندی سازمانی داشته باشید. اگرچه نگهداری و طبقه بندی پروژه ها، فایل ها، ابزارها و … به خودی خود از اهمیت زیادی برخوردار است؛ اما در هنگام اجرای پروژه های بزرگ موشن گرافیک اهمیت این موضوع بیشتر مشخص می شود.

شناخت روند انیمیشن

ساخت موشن گرافیک معمولاً فرآیندی زمانبر است که برای کنترل زمان تولید می توانید روند ساخت انیمیشن را طبق نظم و ترتیب خاصی پیش ببرید. به اضافه این که با استفاده از ابزارهای کارآمدی همچون پلاگین ها، اسکریپت ها و حتی دستورات کدنویسی قادر به مدیریت زمان تولید موشن گرافیک خواهید شد.

ناگفته نماند همه اینها در گروی این است که شناخت کاملی از روند ساخت انیمیشن داشته باشید. می بینید که این شناخت جزو مهارت های بسیار ضروری برای یک موشن دیزاینر به حساب می آید.

توانایی نورپردازی و تکستچرینگ

با توجه به این که بیننده موشن گرافیک قادر به مشاهده مدل نبوده و تنها اشکال و تصاویر نهایی برای او به نمایش در می آید؛ در نتیجه به عنوان یک موشن دیزاینر حرفه ای باید از توانایی نورپردازی و تکستچرینگ برخوردار باشید. زیرا اینگونه ایجاد بافت و نورپردازی با شرایط بهتری انجام شده و به تبع آن شاهد افزایش قدرت خروجی خواهید بود.

شناخت و درک پلتفرم ها

یک طراح حرفه ای پیش از اقدام به ساخت موشن گرافیک باید بداند که طراحی او قرار است در چه پلتفرمی استفاده شود. به عنوان مثال میداند این موشن گرافیک ساخته شده یک محتوای تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی به انتشار در می آید و…

طبیعتاً هرچه شناخت موشن دیزاینر از پلتفرم های مختلف بیشتر باشد؛ برنامه ریزی او برای ساخت موشن گرافیک نیز دقیق تر خواهد بود.

تطبیق پذیری

اگر می خواهید به عنوان یک فرد حرفه ای و موفق در زمینه ساخت موشن گرافیک شناخته شوید؛ باید به تقویت توانایی تطبیق پذیری در خود بپردازید. چرا که در مسیر ساخت یک پروژه همواره ممکن است به دلایلی همچون نظر مشتری، بودجه، تغییر در تیم تولید و… با تغییرات زیادی مواجه شوید.

زمانبندی صحیح

زمانبندی از دیگر مهارت هایی است که به عنوان یک موشن دیزاینر حرفه ای به آن نیاز خواهید داشت. زیرا هر محتوای ویدیویی به یک خط داستانی و ریتم حرکتی مخصوص نیاز دارد. در چنین شرایطی یک موشن دیزاینر کاربلد باید بتواند ریتم انیمیشن و حرکات آن را با یک خط داستانی هماهنگ کند.

کاربردهای موشن گرافیک

پس از آموزش موشن گرافیک صاحب یک مهارت طلایی و البته پولساز خواهید شد که قابلیت های زیادی دارد. برخی از مهم ترین کاربردهای موشن گرافی شامل موارد زیر است:

  • ساخت تیزرهای تبلیغاتی
  • ساخت انیمیشن های دو بُعدی
  • معرفی محصول یا خدمات مختلف
  • اجرای ایده های تبلیغاتی
  • ساخت برنامه های آموزشی و…

روی هم رفته انتقال محتوا به مخاطب با استفاده از روش موشن گرافیک نه تنها تاثیرگذارتر و جذاب تر خواهد بود؛ بلکه در زمان کوتاه تری نیز انجام می شود. می بینید که موشن گرافیک اگرچه نوعی محتوای ویدیویی است اما اثرگذاری و جذابیت آن بسیار بیشتر از سایر تبلیغات ویدیویی می باشد.

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک به عنوان بروز ترین روش ساخت ویدیوهای تبلیغاتی در انواع مختلف زیر قابل اجرا است:

  • موشن گرافیک
  • ویدیو موشن (رئال موشن)
  • استاپ موشن
  • اینفو موشن
  • تایپوگرافی
  • لوگوموشن
  • گیف

موشن گرافیک

موشن گرافیک یا همان گرافیک دارای حرکت که در این مطلب به طور مفصل به بررسی آن پرداخته ایم؛ یک شیوه انتقال پیام است که معمولاً بدون استفاده از تصاویر واقعی انجام می شود. در ساخت موشن گرافیک از نرم افزارهای طراحی به خصوصی کمک می گیرند که در ادامه مهم ترین آنها را خدمتتان معرفی خواهیم کرد.

ویدیو موشن (رئال موشن)

ویدیو موشن که آن را با نام رئال موشن نیز می شناسند تلفیقی از فیلمبرداری و گرافیک است. به این ترتیب برای افزایش جذابیت اطلاعات آنها را با گرافیک ها به نمایش در می آورند؛ چرا که چنین قابلیتی در فیلمبرداری وجود ندارد!

استاپ موشن

استاپ موشن از انواع رایج موشن گرافیک است که در اجرای آن به عکاسی از اشیای واقعی می پردازند. به این صورت که اشیاء را کمی تکان داده و سپس از آنها تصویربرداری می شود.

در نهایت نیز نوبت به متحرک سازی عکس های تهیه شده می رسد. در ساخت استاپ موشن در واقع اشیاء را فریم به فریم حرکت داده و سپس تصویر آن را با دوربین ضبط می کنند.

اینفو موشن

اینفوموشن به ویدیوهایی گفته می شود که انتقال محتوا در آنها با استفاده از تکنیک اینفوگرافیک انجام می گیرد. در این ویدیوها گرافیک و حرکت را به نحوی استفاده می کنند که امکان بکارگیری تکنیک های اصلی اینفوگرافیک برای نمایش محتوا فراهم شود.

تایپوگرافی

تایپوگرافی نوعی فعالیت هنری با تکیه بر تکنیک تایپ حروف و کاراکترها است. در این نوع از موشن گرافیک توجه به فاصله موجود میان حروف و طرح، نحوه چیدمان و… اهمیت بسزایی دارد.

لوگو موشن

اگر خاطرتان باشد از لوگو موشن به عنوان یکی از زیرشاخه های موشن گرافیک یاد کردیم. این محتوا در حقیقت نوعی فایل ویدیویی است که در آن از صوت و آیکون های گرافیکی برای متحرک کردن یک لوگو استفاده می شود. بکارگیری لوگوموشن تاثیر چشمگیری بر تعریف هویت بصری یک برند خواهد داشت.

گیف

گیف ها را می توان جزو پیشکسوت های حوزه موشن گرافیک معرفی نمود. کافی است در ساخت گیف ها به شیوه ای درست و اصولی عمل کنید؛ اینگونه از کلیه مزایای موشن گرافیک برخوردار خواهید شد.

سفارش ساخت موشن گرافیک

برخی از افراد بنابر دلایل مختلفی تمایلی به دریافت آموزش صفر تا صد موشن گرافیک رایگان ندارند. اگر شما نیز برای کسب و کار خود به دنبال ساخت موشن گرافیک توسط افرادی حرفه ای هستید؛ هم اکنون می توانید با همکاران ما در تیم ابزار سئوکار تماس بگیرید.

به این ترتیب پیش از آغاز طراحی یک استراتژی دقیق و سناریویی حرفه ای با در نظر گرفتن اهداف، جایگاه،  نقاط قوت و ضعف برندتان و همچنین رقبای شما تدوین می شود. پس از آن است که نوبت به ساخت موشن گرافیک می رسد.

در واقع اینگونه کلیه مراحل ساخت موشن گرافیک از کارگردانی گرفته تا گویندگی، طراحی کاراکتر، انیمیت، صداگذاری، رندرینگ و غیره به تیم متخصصان ابزار سئوکار محول می شود.

موشن گرافیک
موشن گرافیک

نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک

در موشن گرافیک از نرم افزارهای مخصوصی استفاده می شود. افزون بر اینها برای اجرای نرم افزارهای ساخت موشن به سیستمی با مشخصات فنی قدرتمند نیاز خواهید داشت. در واقع آنچه موجب ارزشمندی کار موشن گرافیست ها می شود نیز به همین سیستم های قوی ربط دارد.

بد نیست بدانید با ورود به حوزه موشن گرافی و تسلط بر آن به ازای هر ثانیه قادر به درآمدزایی خواهید شد. مشروط به این که برای یادگیری موشن گرافیک از منابع درست و حسابی و البته معتبر استفاده نمایید.

شما عزیزان همواره می توانید از دوره آموزش موشن گرافیک ابزار سئوکار کمک بگیرید. اینگونه آموزش صفر تا صد موشن گرافیک رایگان در اختیارتان قرار می گیرد.

به ویژه که می آموزید با استفاده از نرم افزارهای مخصوصی همچون موارد زیر المان های گرافیکی و جذاب را به حرکت دربیاورید. سپس با افزودن رنگ های پر انرژی و صداگذاری حرفه ای قادر به خلق ویدیوهایی جذاب و نوین خواهید شد.

برخی از مهم ترین و کاربردی ترین نرم افزارهای ساخت موشن گرافیک شامل موارد زیر است:

  • ادوبی ایلاستریتور Adobe Illustrator
  • ادوبی افتر افکت Adobe After Effects
  • ادوبی فتوشاپ Adobe Photoshop
  • ادوبی انیمیت Adobe Animate
  • هودینی Houdini
  • مایا Maya و…

 

ناگفته نماند کسب مهارت در زمینه موشن گرافی صبر و تمرین فراوانی را می طلبد. در نهایت آنچه در انتظارتان می باشد شغلی ایده آل با درآمدی رویایی است.

ساخت موشن گرافیک با افتر افکت

ادوبی افترافکت Adobe After Effects نرم افزاری بسیار کاربردی در زمینه ساخت موشن گرافیک است. این برنامه ساختاری ساده دارد و کار با آن فوق العاده آسان می باشد. در افترافکت به عنوان یک برنامه ویرایش فیلم از سیستم لایه ای Layer استفاده می شود.

ادوبی افترافکت نرم افزاری بسیار قوی با کاربردی گسترده در پروژه های تبلیغاتی و سینمایی است. به خصوص که امروزه صنعت فیلمسازی و تبلیغات نسبت به گذشته پیشرفت قابل توجهی داشته است.

آن عکس های ثابت جای خودشان را به تصاویری پویا و متحرک داده اند. روی هم رفته ساخت موشن گرافیک با افتر افکت رواج بسیاری دارد. از همین رو در پکیج آموزش موشن گرافیک ابزار سئوکار نحوه کار با ادوبی افتر افکت را نیز خواهید آموخت.

به اضافه این که همواره می توانید آموزش افتر افکت را به طور جداگانه و جامع نیز دریافت نمایید. سرفصل های دوره آموزش رایگان افتر افکت ابزار سئوکار به شرح زیر است:

  • آشنایی با محیط کاری
  • نحوه وارد کردن رسانه ها و مدیریت آنها
  • پارامترهای کلیدگذاری
  • تکنیک های انیمیشن گذاری
  • افکت ها و تنظیمات لایه ها
  • ماسک ها و مدهای تصویری
  • ابزار تایپ کروماکی (حذف رنگ سبز یا آبی)
  • لایه های سه بُعدی
  • کنترل دوربین
  • خروجی گرفتن و تنظیمات کلی

لازم به تذکر است پیش از آموزش صفر تا صد رایگان موشن گرافیک و همچنین آموزش ساخت موشن گرافیک با افتر افکت باید به یادگیری فتوشاپ و ادوبی ایلاستریتور بپردازید. از همین رو توصیه می کنیم از دوره های آموزش فتوشاپ و آموزش ایلاستریتور ابزار سئوکار نیز استفاده نمایید.

سخت افزار مورد نیاز برای ساخت موشن گرافیک با افتر افکت

اگرچه افترافکت تنها نرم افزار قابل استفاده برای ساخت موشن گرافیک نیست اما رایج ترین و پر استفاده ترین است! از همین رو قصد داریم سخت افزار مورد نیاز برای ساخت موشن گرافیک با افتر افکت را خدمتتان معرفی نماییم؛ یعنی فاکتورهایی شامل موارد زیر :

  • پردازنده
  • رم
  • کارت گرافیک

پردازنده لازم برای ساخت موشن گرافیک

بنابر توصیه ادوبی در ساخت موشن گرافیک بهتر است از پردازنده های 64 بیتی استفاده کنید. در مجموع پردازنده های زیر گزینه مناسبی برای ساخت موشن گرافیک با افتر افکت محسوب می شوند:

  • Core i3
  • Core i5
  • Core i7
  • Core 2 Duo
  • Dual core Xeon
  • Quad core Xeon

رم مورد نیاز در ساخت موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک با افتر افکت به فضای رم نسبتاً زیادی نیاز دارد. در واقع برای اجرای افترافکت و ساخت موشن گرافی با آن به رمی حداقل 8 گیگا بایت احتیاج خواهید داشت.

با این حال توصیه ادوبی مبنی بر استفاده از رم 16 یا 32 گیگابایتی می باشد. روی هم رفته ارتقای رم نسبت به ارتقای سایر سخت افزارها آسان تر و صد البته ارزانتر است.

کارت گرافیک لازم برای ساخت موشن گرافیک

در ساخت موشن گرافیک های دو بعدی و ساده با استفاده از افترافکت، کارت گرافیک اهمیت چندانی ندارد. در حقیقت با افزایش جزئیات و کیفیت موشن گرافی به کارت گرافیک قوی تری نیاز خواهید داشت.

اگرچه همچنان می توانید از کارت های گرافیک قدیمی و ضعیف استفاده کنید؛ اما باید خودتان را برای صرف زمانی طولانی در خروجی گرفتن از افترافکت آماده نمایید.

در مجموع چنانچه سیستم فعلی تان از نظر سخت افزاری مطابق با موارد فوق نیست؛ لزومی ندارد که در خرید یک سیستم جدید یا ارتقای کامپیوتر کنونی عجله به خرج دهید.

در واقع به عنوان یک تازه کار در حوزه ساخت موشن گرافیک می توانید با همین کامپیوتر معمولی خود شروع کنید. پس از به اتمام رسیدن آموزش موشن گرافیک و با گرفتن پروژه های کاری آنگاه به فکر ارتقای سخت افزار سیستم خود باشید.

ساخت موشن گرافیک با موبایل

چنانچه از علاقه مندان به ساخت موشن گرافیک هستید این خبر خوب را برایتان داریم؛ که با استفاده از گوشی های موبایل خود نیز می توانید به تولید این نوع محتوای ویدیویی بپردازید. تنها کافی است از برنامه های موبایلی زیر استفاده کنید تا قادر به خلق موشن گرافی های جذاب و مخاطب پسند شوید:

  • Kine Master
  • Img Play
  • Textro
  • Gifmob
  • Adobe Spark
  • Flipa Clip
  • Power Director
  • Animation Desk
  • Stopmotion Studio
  • Mojo
  • Picsart
  • Alight Motion

حقوق و درآمد موشن گرافیک

همانطور که گفته شد هدف از ساخت موشن گرافی ها این است که مطلبی در سریع ترین زمان ممکن به اطلاع مخاطب رسانیده شود. اهمیت موشن گرافیک را می توان در کاربردی بودن آن دانست. به این صورت که موشن گرافی در تمامی حوزه ها قابل استفاده است.

تفاوتی ندارد که در یک رشته آموزشی فعالیت می کنید یا صنعتی یا حتی پزشکی و… در هر صورت با بکارگیری موشن گرافیی فرصتی طلایی برای انتقال پیام خود به مخاطب در اختیار خواهید داشت.

لازم به تذکر است اغلب افراد به تصاویر متحرک بیشتر از ثابت توجه نشان می دهند. از جذابیت بصری موشن گرافیک که بگذریم با افزودن سناریو و محتوایی جذاب به آن، ماندگاری برند در ذهن مخاطب به طرز چشمگیری افزایش خواهد یافت.

به این ترتیب برند تجاری شما از سایر رقبا متمایز شده و به شیوه ای موثرتر به مخاطب هدف معرف می شود. در واقع می توان گفت با استفاده از موشن گرافیک به ارزش و اعتبار محتوای تولید شده افزوده می گردد.

در نتیجه آن نیز مخاطبان زمان بیشتری را برای مشاهده محتوای شما صرف می نمایند. روی هم رفته قدرت ماندگاری چنین محتوایی در اذهان عمومی بیشتر خواهد بود.

با همه اینها ساخت موشن گرافیک چندان آسان نبوده و پیچیدگی های خاص خودش را دارد؛ منتها حقوق و درآمد این فیلد کاری برای افراد متخصص و حرفه ای بسیار بالا می باشد.

به اضافه این که همواره می توانید به عنوان یک موشن دیزاینر در پروژه های بین المللی نیز همکاری نمایید. این گونه موفق به کسب درآمدهای دلاری خواهید شد.

بازار کاری موشن گرافیک

فرصت های شغلی فراوانی در انتظار یک موشن دیزاینر است. طبیعتاً هرچه در این زمینه حرفه ای تر باشید مشاغل بهتر و درآمد بالاتری نصیبتان خواهد شد. روی هم رفته بازار کاری موشن گرافیک شامل شغل های زیر است:

  • تولید تبلیغ های تلویزیونی
  • ساخت دوره های آموزشی
  • ساخت اینفوگرافیک
  • ساخت تیتراژ برای فیلم و انیمیشن
  • طراحی رابط کاربری اپلیکیشن های مختلف
  • معرفی خدمات و محصولات کسب و کارهای جدید
  • بازاریابی ویدیویی و تبلیغات آنلاین
  • انیمیت کردن لوگو و ساخت گیف

6 راهکار برای حرفه ای شدن در موشن گرافیک

چنانچه می خواهید در زمینه موشن گرافی به فردی حرفه ای و کاربلد تبدیل شوید؛ در واقع برای این که عنوان بهترین موشن دیزاینر به شما تعلق بگیرد باید 6 راهکار زیر را اجرایی نمایید:

  • دریافت آموزش های درست و اصولی
  • انجام تمرین عملی
  • کسب تجربه
  • پولکی نبودن
  • مشاهده نمونه های موشن گرافیک حرفه ای
  • صبوری

آموزش صفر تا صد موشن گرافیک در کرج

پکیج آموزش موشن گرافیک تولید شده در ابزار سئوکار گزینه ای عالی برای آموزش صفر تا صد موشن گرافیک در کرج، تهران و… محسوب می شود. در این دوره آموزشی موارد مختلف همچون اصول اولیه کار با افتر افکت را خواهید بود؛ چرا که معمولاً ساخت موشن گرافیک با افتر افکت انجام می گیرد.

برخی از مهم ترین سر فصل هایی که در دوره آموزش صفر تا صد موشن گرافیک خواهید آموخت به شرح زیر است:

  • لایه های ماسک
  • ایزینگ
  • افکت ها
  • انیمیشن متن
  • مورفینگ
  • لوپ
  • انیمیت دست نویس
  • لوگو انیمیشن
  • اکسپرشن ها
  • انیمیت کارکتر
  • ریگ بندی
  • انیمیت فریم بای فریم

5 مرحله اساسی در ساخت موشن گرافیک

ساخت موشن گرافیک در 5 مرحله اساسی زیر انجام می گیرد:

  • سناریو نویسی
  • صداگذاری حرفه ای
  • طراحی استوری بورد
  • رنگبندی مناسب
  • تصویر سازی

سناریو نویسی

اولین مرحله از ساخت موشن گرافیک به نوشتن یک سناریوی قوی اختصاص می یابد. سناریو نویسی را به جرئت می توان یکی از مهم ترین مراحل ساخت موشن گرافیک به حساب آورد. زیرا هرچه داستان قشنگ تری را اجرا نمایید موشن گرافیک تولید شده برای بیننده جذاب تر خواهد بود.

نوشتن یک سناریو قوی و گیرا نیازمند توجه به نکات زیر است:

  • در نظر گرفتن یک پایان و نتیجه گیری خوب به طوری که مخاطب در انتها سردرگم و گیج رها نشود.
  • پیش از ساخت موشن گرافیک نظر دیگران را درباره داستان و سناریوی نوشته شده جویا شوید.
  • موشن گرافیک را به طور اختصاصی برای مخاطبین هدف خود بسازید.
  • از بکار بردن طنز و شوخی های لوس و همچنین توهین کننده به اقوام و افراد مختلف خودداری کنید.

 

صداگذاری حرفه ای

در خصوص نقش صداگذاری در موشن گرافیک باید بگوییم که هرچه صداگذاری حرفه ای تر انجام شود؛ موشن گرافی ساخته شده در گسترش برند یا نام تجاری کسب و کارتان موثر تر خواهد بود.

از اینها گذاشته با استفاده از یک صداگذاری خوب و قوی موشن ساخته شده شخصیت می یابد. به تبع آن نیز بیننده میخکوب شده و با دل و جان به مشاهده آن می پردازد. با این تفاسیر صداگذاری یکی از مراحل اساسی ساخت موشن گرافی است که نباید از توجه به آن غافل شوید.

در دوره آموزش موشن گرافیک ابزار سئوکار اطلاعات تکمیلی در مورد نحوه صداگذاری موشن و چگونگی انتخاب یک صدای حرفه ای دریافت خواهید کرد. به این ترتیب آموزش صفر تا صد موشن گرافیک رایگان در اختیارتان قرار می گیرد.

راهنمای انتخاب موزیک مناسب برای موشن گرافیک

در انتخاب یک موسیقی مناسب برای موشن گرافیک باید نکات زیر را مدنظر قرار دهید:

  • شناخت صحیح مخاطب
  • نوع موشن گرافیک
  • مقدمه و خاتمه
  • فرکانس ها

شناخت صحیح مخاطب

در انتخاب موسیقی پس زمینه برای موشن گرافیک ابتدا باید شناخت درستی از مخاطبین خود داشته باشید. در غیر این صورت موشن گرافی ساخته شده نه نتها مورد خوشایند کارفرما واقع نخواهد شد؛ بلکه به هیچ وجه برای مخاطب نیز جالب و مهیج نخواهد بود!

نوع موشن گرافیک

پیش از انتخاب موسیقی متن به نوع موشن گرافیک ساخته شده توجه نمایید. به عنوان مثال اگر یک موشن گرافی آموزشی ساخته اید طبیعتاً نمی توانید یک موسیقی هیجانی و شلوغ در پس زمینه آن بکار ببرید. زیرا اینگونه مخاطب قادر به تمرکز بر محتوای آموزشی نبوده و عملاً زحماتتان به هدر خواهد رفت.

توجه به مقدمه و خاتمه

موشن دیزاینرهای حرفه ای معمولاً در ابتدا و انتهای موشن از یک قطعه آهنگ به طول 3 الی 5 ثانیه استفاده می کنند. این موسیقی کوتاه که بوکند نامیده می شود در مقدمه موجب جلب توجه مخاطب شده و در خاتمه نیز باعث ماندگاری دیده ها و شنیده ها در ذهن او می گردد.

نقش فرکانس ها

فرکانس ها از دیگر فاکتورهایی هستند که نقش موثری در انتخاب موسیقی متن دارند. به این صورت که اگر در موشن گرافیک از گوینده استفاده می کنید؛ موسیقی انتخابی باید فرکانسی متفاوت با صوت انسان داشته باشید.

روی هم رفته هرچه فرکانس موسیقی بالاتر باشد شادی و انرژی بیشتری به مخاطب منتقل می شود. در مقابل موسیقی های دارای فرکانس پایین موجب القای احساس اعتماد به بیننده شده و او را به تفکر در موضوع موشن گرافیک وا میدارند.

8 سایت دانلود موسیقی پس زمینه موشن گرافیک

در خصوص دانلود موزیک مورد استفاده در موشن گرافیک نیز می توانید از سایت های زیر کمک بگیرید:

  • com
  • com
  • io
  • com
  • com
  • com
  • com
  • com/audiolibrary/music

طراحی استوری بورد

طراحی استوری بورد یکی از مراحل اساسی موشن سازی است که در طی آن پیوندی میان عناصر ظاهری و سناریوی موشن گرافی ایجاد می گردد. در واقع با طراحی استوری بورد این فرصت را خواهید داشت که پیش از شروع به موشن سازی شکل نهایی آن را در ذهن خود ترسیم کنید.

استوری بورد را می توان مجموعه ای از اسکچ ها دانست که از آنها به عنوان مرجع تصویری در تصویرسازی استفاده می شود. استوری بورد از چند فریم تشکیل شده که به طور معمول دستی طراحی می گردند. در این بخش توضیحاتی در خصوص موارد زیر ارائه می شود:

  • انیمیشنی که قرار است به تصویر کشیده شود
  • متن مورد نظر برای صداگذاری

5 نکته مهم در طراحی استوری بورد

چنانچه در طراحی استوری بورد با رعایت 5 نکته زیر پیش بروید، قادر به ساخت یک موشن گرافی حرفه ای و خلاقانه خواهید شد:

  • در ابتدای ویدیوی موشن گرافی باید به معرفی مکان و کاراکترها بپردازید؛ یعنی نشان دهید که سناریوی محتوایی در کجا به وقوع می پیوندد.
  • از بکار بردن فریم های تکراری خودداری کنید زیرا وجود فریم های مشابه، استوری بوردی کسل کننده و حوصله سر بر روی دستتان می گذارد!
  • در هنگام کشیدن استوری بورد حواستان باشد که ترنزیشن بین صحنه های مختلف منطقی و طبیعی باشد.
  • چنانچه ایده خاصی برای طراحی استوری بورد به ذهنتان خطور نکرده می توانید برای هر صحنه تنها چند کلمه بنویسید.

اینگونه نه تنها در زمان صرفه جویی می شود بلکه احتمال از دست دادن ایده های ذهنی نیز کاهش می یابد؛ به اضافه این که همواره ممکن است موتور ذهنتان روشن شده و ایده های جدیدی به سرتان بزند!

  • استوری بورد انحصاراً به طراح آن تعلق نداشته و راهنمایی برای مشتری، تصویرساز و هرکس دیگری است. با این حساب استوری بورد را در نهایت وضوح طراحی کنید.

رنگبندی مناسب

شناخت رنگ یکی از مهم ترین مهارت هایی است که به عنوان یک موشن گرافیست باید کسب کنید. چرا که موشن گرافیک به طور قابل توجهی بر پایه رنگ استوار است. توجه داشته باشید رنگ های استفاده شده در یک پروژه موشن در حقیقت ایجاد کننده پاسخ های عاطفی در بینندگان هستند.

تصویر سازی

همانطور که ملاحظه کردید از تصویرسازی به عنوان یکی از مراحل اصلی در ساخت و آموزش موشن گرافیک نام بردیم. چنانچه محیط، کاراکتر و کلیه اِلِمان های بکار رفته در پروژه را در نهایت زیبایی طراحی کنید؛ سپس آنها را در جای مناسبی قرار بدهید آنچه حاصل می شود یک پروژه بسیار قوی است که قابلیت رقابت با موشن گرافی های حرفه ای را دارد.

بنابر آنچه گفته شد تصویرسازی شامل طراحی کاراکتر، محیط، اشیاء و… است. پیش از شروع به تصویرسازی باید مشخص کنید که چه سبکی مدنظرتان می باشد؛ البته انتخاب سبک به مواردی همچون نوع سفارش، سناریو و مهم تر از همه بودجه پروژه بستگی دارد.

به منظور برخورداری از تصاویری مطلوب پیشنهاد می شود این کار را به یک تصویرساز حرفه ای بسپارید؛ چنانچه شخصاً مایل به طراحی تک تک جزئیات هستید لازم است از هماهنگی کلیه المان ها، کاراکترها و همچنین محیط اطمینان حاصل کنید.

در خصوص انواع سبک تصویر نیز باید بگوییم به طور کلی شامل دو دسته زیر است:

  • تصویرسازی فلت
  • تصویرسازی سه بعدی

در تصویرسازی فلت کلیه عناصر یعنی کاراکترها، محیط، اشیاء و اکشن ها به صورت تخت و تک بعدی طراحی می شوند. اصول این نوع تصویرسازی در اشکال هندسی همچون دایره، مربع و مثلث خلاصه می گردد. البته گاهی اوقات از نور، سایه و نویز برای افزایش زیبایی تصویرسازی فلت استفاده می شود.

در حالی که تصویرسازی سه بعدی به این صورت است که ابتدا همه عناصر دستی کشیده می شوند؛ و سپس از یک نرم افزار سه بعدی برای انجام موارد زیر کمک می گیرند:

  • مدلسازی
  • رنگ آمیزی
  • متحرک سازی
  • نورپردازی

در نهایت نیز می توانید از کار خود رندر یا خروجی بگیرید.

اهمیت دیزاین در ساخت موشن گرافیک

موشن گرافیک که آن را با نام موشن دیزاین نیز می شناسند یک طراحی متحرک است که از دو قسمت طراحی و انیمیت تشکیل می شود. دیزاین یکی از موارد مهم و اثرگذار در موشن گرافیک است؛ بنابراین برای ساخت موشن گرافی باید از نحوه انیمیت کردن مطلع باشید.

 به اضافه این که پیشنهاد می شود اصول طراحی را نیز به خوبی بیاموزید. البته در این راستا می توانید از یک تصویرساز و انیماتور نیز کمک گرفته و کار را به صورت تیمی جلو ببرید.

در غیر این صورت پیشنهاد می کنیم از پکیج آموزش ساخت موشن گرافیک ابزار سئوکار استفاده نمایید؛ تا با تکیه بر نیروی خود قادر به ساخت بهترین و حرفه ای ترین موشن گرافی ها شوید.

5 مزیت مهم آموزش صفر تا صد موشن گرافیک در کرج

بنابر آنچه گفته شد دوره های آموزش صفر تا صد موشن گرافیک برای ساکنین کرج، تهران و سراسر دنیا قابل دسترسی می باشد. با استفاده از پکیج آموزش موشن گرافیک ابزار سئوکار از 5 مزیت مهم زیر برخوردار خواهید شد:

  • جلوه بصری جذاب و عالی
  • انتقال ایده ها به شیوه ای مطلوب
  • امکان یادگیری سریع برای بیننده ها
  • افزایش تمایل بیننده برای مشاهده مجدد
  • امکان ترکیب با دیگر سبک های ویدیویی

جلوه بصری جذاب و عالی

اصلی ترین مزیت و برتری موشن گرافیک در برخورداری آن از جلوه های بصری جذاب و عالی است. به خصوص اگر محتوای شما در مورد آمار، ارقام و فرمول ها باشد؛ با ارائه آن به صورت گرافیکی (کارتونی) براحتی قادر به جلب توجه مخاطب در هر سن و سالی خواهید شد.

در واقع با ساخت موشن گرافیک دستتان باز است که هر ایده و سناریویی را به صورت صوتی و تصویری به اجرا در بیاورید.

انتقال ایده ها به شیوه ای مطلوب

موشن گرافی راهکاری هوشمندانه برای بیان تئوری های بسیار پیچیده در قالبی بسیار ساده و قابل درک می باشد. در مجموع با آموزش موشن گرافیک می توانید اطلاعات مورد نظرتان را به صورت جامع و کامل به مشتری یا مخاطب منتقل نمایید.

امکان یادگیری سریع برای بیننده ها

اگرچه ساخت موشن گرافیک معمولاً فرآیندی زمانبر است با این حال در مقایسه با دیگر محتواهای تبلیغاتی روند طراحی و ساخت بسیار آسان تری دارد. زمان تحویل آن پایین بوده و همچنین هزینه ساخت مقرون به صرفه ای دارد.

مهم تر از همه این که با تکیه بر موشن گرافی ها فرصتی برای یادگیری سریع و عمیق بینندگان فراهم می شود. به اضافه این که در ساخت موشن گرافی از نظر بازه زمانی، ابعاد و پلتفرم منتشر کننده با محدودیت مواجه نخواهید شد.

افزایش تمایل بیننده برای مشاهده مجدد

جذابیت بالای موشن گرافی ها بر کسی پوشیده نیست و همین جذابیت و مهیج بودن است که باعث می شود مخاطبان راحت تر با محتوا ارتباط برقرار کنند. این ارتباط آنچنان موثر است که اغلب بینندگان تمایل زیادی به مشاهده مجدد موشن گرافی ها دارند. اهمیت این موضوع مخصوصاً در مورد موشن گرافی های آموزشی خودش را نشان می دهد.

امکان ترکیب با دیگر سبک های ویدیویی

یکی از مزایای فوق العاده موشن گرافیک این است که براحتی می توانید آن را با سایر سبک های ویدیویی ترکیب کنید. در این صورت شاهد افزایش میزان بازدهی آموزشتان خواهید بود.

روی هم رفته موشن گرافیک یک راهکار ایده آل برای تولید انواع محتواهای تبلیغاتی، آموزشی، روایتی داستانی و … محسوب می شود.

 

5 سایت کاربردی برای ایده یابی در موشن سازی

یک موشن گرافیست موفق کسی است که خلاقیت را در خود به خوبی پرورش داده باشد. این امر تنها در صورتی امکان پذیر است که با مشاهده حجم بسیار زیادی از نمونه های موشن به ایده برداری از آنها بپردازید. 5 سایت زیر بهترین منابع ایده یابی در ساخت موشن گرافیک محسوب می شوند:

  • Inspiration Grid
  • Motiongrapher
  • Dribbble
  • Behance
  • Abduzeedo

Inspiration Grid

با مراجعه به سایت Inspiration Grid می توانید به مشاهده طرح های فوق العاده ای بپردازید که توسط بهترین طراحان خارجی موشن گرافیک ارائه شده اند. به اضافه این که قادر به مشاهده انواع طرح های گرافیکی لوگو خواهید شد.

 

Motiongrapher

سایت Motiongrapher را به جرئت می توان به عنوان یکی از بهترین منابع ایده پردازی در ساخت موشن گرافیک معرفی نمود. زیرا در این سایت به صورت سالانه یک جشنواره طراحی برپا می شود. سپس امکان مشاهده نمونه کارهای برندگان برای عموم وجود دارد. اینگونه فرصتی برای مشاهده حرفه ای ترین نمونه های موشن گرافیک در اختیارتان قرار می گیرد.

 

Dribbble

سایت Dribbble  منبعی الهام بخش در زمینه طراحی سایت، چاپ، تایپوگرافی و طراحی لوگو محسوب می شود. اگرچه طرح های فراوانی در این سایت وجود دارد که مشاهده آنها خالی از لطف نمی باشد؛

اما مبادا بگذارید این طراحی های فوق العاده مانعی بر سر راه پرورش خلاقیت شما ایجاد کنند؛ بنابراین فکر کپی برداری از این طرح ها را از سر خود بیرون کنید؛ و در عوض همه تلاش خود را برای ایده برداری از این طراحی ها بکار بگیرید.

 

Behance

پس از ورود به سایت Behance  تنها کافی است کلمه motion graphic را در نوار جستجو درج نمایید. به این ترتیب منبعی بزرگ برای ایده برداری و الهام گیری در زمینه طراحی پیش رویتان قرار خواهد گرفت.

از اینها گذشته به کمک  سایت Behance  فرصتی برای انتخاب شغل ایده آل خود در اختیار خواهید داشت. به اضافه این که می توانید به مشاهده انواع محتوا و ویدیوهای آموزشی در این زمینه بپردازید.

 

Abduzeedo

وب سایت Abduzeedo ابزاری ضروری برای کلیه طراحان موشن گرافیک و گرافیست ها محسوب می شود. در این سایت بخشی به نام نمونه کار ایجاد شده که از طریق آن به طیفی گسترده از ایده هایی عالی دسترسی خواهید یافت.

در این بخش علاوه بر نمونه کارهای حرفه ای موارد دیگری همچون مصاحبه با بهترین موشن گرافیست ها و حتی مطالب آموزشی را مشاهده خواهید کرد. ناگفته نماند در وب سایت Abduzeedo قسمتی به نام tutorial وجود دارد که نمونه های موشن گرافی زیادی را ارائه می نماید. با کلیک روی هر یک از این طراحی ها آموزش ساخت آن نیز در اختیارتان قرار می گیرد.

3 تفاوت بزرگ انیمیشن و موشن گرافیک

اگر به تازگی با موشن گرافیک آشنا شده اید یا قصد ورود به این حوزه را دارید؛ ممکن است برایتان سوال پیش بیاید که چه فرقی میان انیمیشن و موشن گرافیک وجود دارد؟ شاید هم تصور می کنید موشن و انیمیشن هر دو یکی هستند؟! در این صورت باید بگوییم که 3 تفاوت بزرگ میان این دو وجود دارد که این وجوه تفاوتی به شرح زیر می باشد:

  • همه گیری
  • ساختار محتوایی
  • زمان پخش

تفاوت موشن و انیمیشن به لحاظ همه گیری

دامنه استفاده از انیمیشن ها بسیار محدودتر از موشن گرافی ها است؛ چرا که انیمیشن ها معمولاً به سفارش کارگردان ها و تهیه کنندگان سینما و تلویزیون برای مخاطبین بچه سال ساخته می شوند. سپس در مکان هایی همچون سینما و تلویزیون به اکران در می آیند.

در حالی که موشن گرافیک بسیار همه گیر بوده و قابلیت انتشار آن در فضای مجازی، همایش ها، نمایشگاه ها و غیره وجود دارد. با این تفاسیر طبیعی است که متقاضیان فراوانی برای ساخت موشن گرافیک وجود داشته باشد. بسیاری از آنها حتی شخصاً مایل به دریافت مبانی آموزش موشن گرافیک هستند.

ساختار محتوایی

از دیگر وجوه تفاوتی میان انیمیشن و موشن گرافیک می توان به ساختار محتوایی اشاره کرد. در واقع انیمیشن ها را بر پایه روایت یک قصه با چاشنی تخیل می سازند.

آنچه در انیمیشن اتفاق می افتد تلاش برای معرفی کاراکترها به مخاطب است. به طوری که بیننده در انتهای داستان شخصاً باید به نتیجه گیری بپردازد.

در حالی که ساختار محتوایی موشن گرافیک را آمار و توضیحات تشکیل می دهند. به واسط همین دو فاکتور نیز تلاش می شود تا مخاطب به نتیجه ای خاص و مشخص دست یابد.

زمان پخش

با توجه به این که هدف اصلی از ساخت انیمیشن ها سرگرم سازی مخاطب و ایجاد تفریح برای او است؛ زمان پخش طولانی تری را برای این ویدیوها در نظر می گیرند.

اما در موشن گرافیک این طور نبوده و نهایت تلاش موشن گرافیست ها در راستای ساخت ویدیویی کوتاه و جذاب است که در سریع ترین زمان ممکن پیام و مقصود را به بیننده برساند. بگذارید این طور بگوییم کسی را سراغ دارید که 2 ساعت پای تبلیغات بنشیند؟!

موشن لوگو ؛ 1 روش تبلیغاتی پربازده

پس از یادگیری و تسلط بر مباحث موشن گرافیک براحتی می توانید اقدام به ساخت موشن لوگو یا همان لوگوی متحرک نمایید. از طرفی ساخت لوگو و نماد شرکت های مختلف با استفاده از نرم افزارهای گرافیکی تخصصی را نیز می توانید به تیم طراحان ما در ابزار سئوکار بسپارید.

به این ترتیب یک کسب و کار در نهایت خلاقیت و جذابیت به مخاطبان معرفی می شود. ناگفته نماند لوگو موشن در مقایسه با لوگوهای ثابت از تاثیرگذاری بیشتری برخوردار است.

در حقیقت لوگو موشن را می توان جزو روش های جدید و پر بازده در انتقال محتواهای تبلیغاتی به حساب آورد. بگذارید این طور بگوییم لوگو موشن نه تنها 1 روش تبلیغاتی پربازده است بلکه موجب افزایش کیفیت یک برند و ماندگاری آن در اذهان عمومی نیز خواهد شد.

قیمت ساخت موشن گرافیک

چنانچه قصد استفاده از پکیج آموزش صفر تا صد موشن گرافیک در کرج، تهران و… را دارید؛ یا این که صرفاً به دنبال سفارش ساخت موشن گرافیک هستید؛ در هر صورت آگاهی از قیمت ساخت موشن گرافی برایتان از اهمیت زیادی برخوردار خواهد بود.

زیرا اگر جزو دسته اول باشید موشن گرافیک را به عنوان شغلی برای کسب درآمد در آینده می دانید. در حالت دوم نیز باید یک برآورد مالی انجام داده و هزینه ساخت موشن گرافی را برای کسب و کار خود بپردازید.

روی هم رفته قیمت موشن سازی به عوامل زیادی بستگی دارد که برخی از مهم ترین آنها به شرح زیر است:

  • مدت زمان موشن
  • سطح بندی
  • گوینده
  • نوع کاراکتر و…

ویژگی های بهترین طراح موشن گرافیک

یک موشن گرافیک دیزاینر یا همان طراح موشن گرافیک علاوه بر تسلط کامل بر ابزارها و نرم افزارهای ساخت موشن گرافی باید ویژگی های شخصیتی زیر را نیز دارا باشد:

  • اعتماد به نفس
  • قدرت خلاقیت
  • اکتیو و انرژیک بودن
  • صبوری و انعطاف پذیری
  • توانایی کار تیمی

 

سخن آخر

موشن گرافیک یک کلمه دو بخشی است که معنای لغت به لغت آن را می توان گرافیکی متحرک دانست که برای انتقال پیام مورد استفاده قرار می گیرد. به طور کلی در ساخت موشن گرافیک از تصاویر واقعی استفاده نمی شود.

در واقع برای طراحی موشن گرافیک به نرم افزارهایی همچون فتوشاپ، ایلاستریتور نیاز خواهید داشت. در مجموع محتوای ارائه شده در قالب موشن گرافیک برای مخاطب جذابیت فراوانی دارد؛ چرا که در موشن از دو فاکتور مهم حرکت و صدا استفاده می شود.

هدف اصلی از ساخت موشن گرافیک با افتر افکت و سایر نرم افزارها به تصویر کشیدن یک ایده و ساده سازی فهم آن برای مخاطب است. محبوبیت و تقاضای فراوان برای ساخت موشن گرافیک نیز از همین سادگی فهم ناشی می شود.

به این ترتیب یک راهکار خلاقانه برای انتقال محتوا در اختیارتان قرار می گیرد که از قضا زمان ساخت کوتاهی نیز دارد. در نتیجه آن نیز می توانید منظور و حرف خود را در نهایت شفافیت به گوش مخاطب برسانید.

فهرست