شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دسته بندی محصول

گرافیک
گرافیک
نمایش
کتاب صوتی
کتاب صوتی
نمایش
کتاب
کتاب
نمایش
قالب
قالب
نمایش
فیلم آموزشی
فیلم آموزشی
نمایش
صوتی ها
صوتی ها
نمایش
زیردسته اول
زیردسته اول
نمایش
زیردسته ، زیردسته اول
زیردسته ، زیردسته اول
نمایش
دیگر دسته بندی
دیگر دسته بندی
نمایش
دوره ها
دوره ها
نمایش
دسته چهارم
دسته چهارم
نمایش
دسته بندی کتاب صوتی
دسته بندی کتاب صوتی
نمایش
دسته بندی کتاب
دسته بندی کتاب
نمایش
دسته بندی فیزیکی
دسته بندی فیزیکی
نمایش
دسته بندی صوتی
دسته بندی صوتی
نمایش
دسته بندی چهارم
دسته بندی چهارم
نمایش
دسته بندی تصویری
دسته بندی تصویری
نمایش
تصویری ها
تصویری ها
نمایش
پک شده ها
پک شده ها
نمایش
پادکست آموزشی
پادکست آموزشی
نمایش
پادکست
پادکست
نمایش
بدون دسته‌بندی
بدون دسته‌بندی
نمایش
افزونه ها
افزونه ها
نمایش
Uncategorized
Uncategorized
نمایش
6f87aa9145ad2f11410f42696badf464 min
شناسه پست: 1478
بازدید: 2120

ریپورتاژ آگهی یک شیوه عالی برای بک لینک گرفتن است؛ البته وقتی صحبت از بک لینک گیری می شود پای اصول سئو خارجی به میان می آید. کمتر کسی را این روزها می توان یافت که از اهمیت بک لینک گیری و تاثیر آن بر رتبه یک سایت نزد موتورهای جستجو آگاه نباشد.  اگرچه برای گرفتن بک لینک راه های زیادی همچون شبکه های اجتماعی، پروفایل بک لینک، بلاگ کامنتینگ و… وجود دارد؛ اما در این میان رپورتاژ آگهی جزو روش های بسیار کاربردی و مفید محسوب می شود.

 

Define reportage difference traditional advertising min

ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی را اگر خاطرتان باشد یکی از بهترین انواع بک لینک معرفی نمودیم . در خصوص کلیت رپورتاژ می توان آن را مقاله ای دانست که در سایت دیگری درج شده و در متن آن به سایت شما لینک داده می شود. انتشار این آگهی به دو صورت زیر امکان پذیر می باشد:

  • رپورتاژ اگهی رایگان (پست مهمان)
  • خرید رپورتاژ آگهی

 

ریپورتاژ آگهی یا رپورتاژ اگهی را به جرئت می توان جزو مطلوب ترین روش های تبلیغاتی دانست؛ که از قضا تاثیر چشمگیری بر بهبود و افزایش رتبه سئو سایت نیز دارد. در واقع صاحبان کسب و کارهای مختلف می توانند خدمات و محصولات خود را در قالب یک مقاله خبری به مردم معرفی کنند. سپس لینکی از سایت خود را در این مقاله گنجانده و اقدام به انتشار ریپورتاژ آگهی در سایت ناشر نمایند.

ویژگی های رپورتاژ آگهی

به همین راحتی و با استفاده از ریپورتاژ آگهی شاهد افزایش فروش خود خواهید بود. منتها مشروط به این که در نوشتن و انتشار رپورتاژ یک سری نکات مهم را رعایت نمایید. به این صورت که در وهله اول تیتر و مقدمه ای جذاب و مهیج برای مقاله خود در نظر بگیرید. تقریباً برای همه ما پیش آمده که سرتتیر خبری یک روزنامه، سایت و… آنقدری جالب باشد که برای خواندن ادامه مطلب حسابی ترغیب شده و به دنبالش برویم.

یک ریپورتاژ آگهی موفق و پربازده نیز باید چنین عنوان و حتی مقدمه ای داشته باشد. به طوری که همچون آهن ربایی مخاطب را به سمت خود کشیده و او را به مطالعه کامل آن محتوا ترغیب و تشویق نماید. منحصر بودن شرط مهم دیگری است که در نوشتن ریپورتاژ آگهی باید رعایت شود. با این حساب پیش از نوشتن و انتشار رپورتاژ سری به سایت ها و پیج های اینستاگرامی رقبایتان بزنید و تحلیل و آنالیز کاملی از محتوای آنها داشته باشید.

این بررسی را آنچنان دقیق و با حواس جمع انجام دهید که بتوانید نقاط ضعف رقبا را شناسایی نمایید. سپس با تقویت این موارد در کسب و کار خود می توانید آن را به یک مزیت رقابتی تبدیل کنید؛ و در نهایت نیز در متن ریپورتاژ آگهی به آن بپردازید یا به طور خودمان تر پزش را بدهید!  با دست گذاشتن روی ایده های نو و جذاب در نظر مخاطب بسیار خاص و منحصر به فرد خواهید بود.

تکنیک هایی برای تهیه محتوا رپورتاژ جذاب

اگر می خواهید تهیه محتوا رپورتاژ را به بهترین نحو ممکن انجام دهید؛ پیشنهاد می کنیم در نوشتن متن آگهی از تکنیک های زیر استفاده نمایید:

  • متنی ساده و روان بنویسید.
  • لحن و ادبیات مناسبی را بکار بگیرید.
  • یک محتوای متنی با کیفیت بالا تهیه کنید.
  • موضوعی جالب و به روز انتخاب نمایید.
  • از نتیجه گیری و کال تو اکشن صحیح غافل نشوید.
  • اصول نگارشی و درست نویسی را رعایت کنید.

اصولی که هر ریپورتاژنویسی باید بداند

طبق صحبت های انجام شده با ریپورتاژ نویسان ابزار سئوکار در نگارش یک ریپورتاژ آگهی موفق و با ارزش اصول، قواعد و تکنیک های زیادی باید رعایت شود. در یک جمع بندی از اصول ریپورتاژ نویسی می توان مهم ترین آنها را شامل موارد زیر دانست:

  • ارائه راه حلی برای رفع نیازهای مشتری
  • اجتناب از صحبت مستقیم درباره کسب و کار
  • بیان مطالب کاربردی، جذاب و صد البته مخاطب پسند
  • مطرح کردن ارزش ها، مزایا و نقاط قوت محصول یا خدمات
  • پایبندی به آنچه در عنوان رپرتاژ گفته شده

 

انواع ریپورتاژ آگهی

در تعریفی که سئوکاران برتر و حرفه ای از رپورتاژ ارائه نموده اند، نوعی تبلیغات است که به طور بیطرفانه انجام می گیرد. به این صورت که گویی فردی کاملاً بی طرف به داوری میان چند محصول یا خدمات مختلف می پردازد. او هر یک از این کالاها یا خدمات را با جزئیات کامل بررسی کرده و گزارش دقیقی از مزایا و معایب آنها در اختیار خواننده می گذارد.

توجه داشته باشید یک رپورتاژ با کیفیت و اصولی این حس را به مخاطب القا می کند که داور مورد نظر خیر و صلاحش را می خواهد. همین موضوع موجب جلب اعتماد خواننده و ایجاد احساس صمیمت و رفاقت در او می گردد.

اگرچه برخی از کارشناسان سئو ریپورتاژ آگهی تبلیغاتی را با نوع خبری و نوشتاری یکی می دانند؛ اما برخی دیگر میان آنها تفاوت هایی قائل هستند. در مجموع انواع ریپورتاژ را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • ریپورتاژ خبری
  • رپورتاژ نوشتاری
  • ریپورتاژ تبلیغاتی (آگهی)
  • ریپورتاژ مالتی مدیا

نکات طلایی خرید رپورتاژ اگهی خبری

اگر بنا باشد یک سری نکات کلیدی و البته طلایی در مورد ریپورتاژ آگهی بگوییم؛ پیش از هرچیزی باید به خرید رپورتاژ از سایت های مرتبط اشاره کنیم. با این حساب خرید ریپورتاژ آگهی از سایت هایی که محتوایشان هیچ ربطی به سایت شما ندارند ابداً توصیه نمی شود. نکته طلایی بعدی به متن رپورتاژ مربوط می شود یعنی برای هر آگهی ریپورتاژ نیازمند یک متن اختصاصی و جداگانه خواهید بود. در قدم بعدی توصیه می کنیم بیش از 5 بک لینک را در یک رپورتاژ قرار ندهید.

به اضافه این که برای هر صفحه از وب سایت فقط یک لینک درون متن ریپورتاژ آگهی بگذارید. حواستان باشد که خرید رپورتاژ برای صفحه های داخلی وب سایت انجام بگیرد. ناگفته نماند برای انتشار ریپورتاژ آگهی حتماً به خرید بک لینک نیاز خواهید داشت. افزون بر اینها از توجه به دامنه اعتبار و SPAM SCORE سایت منتشر کننده آگهی غافل نشوید.

 

ریپورتاژ آگهی
ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژنویسی چیست؟

بعید است صاحب یک سایت شخصی، فروشگاهی، آموزشی یا گیمیفیکشن باشید و نام ریپورتاژ آگهی به گوشتان نخورده باشد! این موضوع به خصوص در مورد افرادی صدق می کند که سایت های فروشگاهی راه اندازی کرده اند؛ چرا که تعداد بازدید کننده و به طور کلی مقوله تبلیغات در وب سایت های فروشگاهی اهمیت بیشتری می یابد.

از این حرف ها که بگذریم اگر می خواهید بدانید ریپورتاژ نویسی چیست؛ در ساده ترین حالت ممکن می توانیم بگوییم اگر یک سایت متنی را منتشر نموده و به معرفی و توضیح کسب و کار شما بپردازد؛ یعنی از کالاها یا خدماتی که ارائه می دهید صحبت کند در واقع ریپورتاژ آگهی رخ داده است.

خرید پکیج رپورتاژ اگهی از ابزار سئوکار

ابزار سئوکار یکی از معتبرترین مراکز فروش پکیج رپورتاژ اگهی محسوب می شود. این گونه نه تنها قیمت خرید رپورتاژ آگهی خبری برایتان مقرون به صرفه و مناسب تمام خواهد شد؛ بلکه تهیه محتوا رپورتاژ نیز بسیار با کیفیت و اصولی انجام می گیرد. به خصوص که یک ریپورتاژ آگهی موفق نیازمند رعایت اصول و قواعدی است. در آگهی های تهیه شده توسط تیم ابزار سئوکار این قواعد را به بهترین نحو ممکن پیاده کرده ایم.

با این تفاسیر پس از خرید پکیج رپورتاژ اگهی از ابزار سئوکار آگهی هایی دارای مولفه های زیر نصیبتان خواهد شد:

  • انتخاب صحیح و دقیق سایت ناشر رپورتاژ
  • درنظر گرفتن پرسونای مخاطبین
  • مورد توجه قرار دادن حجم ریپورتاژ آگهی
  • انتخاب تیتر اصلی مناسب و جذاب
  • نوشتن میان تیترهای استاندارد و جالب
  • بکارگیری تصاویر و کپشن های مطلوب
  • استفاده از نقل قول های مرتبط
  • رعایت اصول و قواعد نگارشی
  • نبود غلط های املایی و…

 

آنچه قبل از خرید ریپورتاژ آگهی باید بدانید

پیش از خرید رپورتاژ آگهی حتماً باید به نکات و موارد زیر توجه داشته باشید:

  • استیبل بودن و پایداری وضعیت هاستیگ وب سایتتان
  • بهینه سازی فنی و محتوای وب سایت مطابق با استانداردهای گوگل
  • تدوین یک برنامه منظم سالیانه برای تولید محتوای یونیک و با کیفیت
  • تهیه برنامه ای سالانه برای انتشار رپورتاژ
  • بررسی سایت های رقیب از نظر سئو
  • تهیه گزارشی از ریپورتاژهای منتشر شده توسط رقبا و…

 

how to write powerfull reportage min

 

توجه به وضعیت سئو سایت پیش از خرید رپورتاژ

اگرچه در طول این مطلب بارها بر تاثیر مثبت رپورتاژ بر سئو سایت تاکید داشته ایم؛ اما پیش از خرید ریپورتاژ آگهی لازم است سئو سایت در وضعیت نسبتاً مناسبی باشد. به همین منظور ابتدا اوضاع و احوال سئو فنی یا تکنیکال سایت تبلیغ دهنده را چک کنید. وب سایت هایی با سرعت بسیار پایین، قالب های بهم ریخته و مشکلات فنی فراوان اصلاً گزینه خوبی برای معرفی در رپورتاژ به حساب نمی آیند. یکی دیگر از پیش شرط های خرید ریپورتاژ آگهی این است که سایت تبلیغ دهنده از نظر سئو داخلی نیز در شرایط خوبی باشد.

با این اوصاف مادامی که از نظر تولید  محتوای مفید و با کیفیت ضعف داشته باشید یا ساختار لینک سازی داخلی تان غیر اصولی و غلط باشد؛ انتشار رپورتاژ را اصلاً به شما توصیه نمی کنیم. زیرا در چنین اوضاع قمر در عقربی خرید ریپورتاژ آگهی هیچ فایده ای برایتان نخواهد داشت و موجب اتلاف پول و هزینه  نیز می گردد. خرید رپورتاژ را بیشتر برای آن صفحاتی از سایت انجام دهید که به صفحه اول رسیده اند؛ اما هنوز رتبه چندان خوبی ندارند و جایگاهشان در نتایج جستجو چنگی به دل نمی زند.

نحوه نوشتن رپورتاژ

ریپورتاژ آگهی یا همان ریپورتاژ تبلیغاتی را در عمل می توان نوعی بررسی بی طرفانه از یک محصول یا خدمات دانست. سناریویی که در نحوه نوشتن رپورتاژ بکار گرفته می شود مطرح کردن یک مشکل نسبتاً بزرگ یا یک نیاز است. سپس راهکارهای مختلفی برای حل مشکل یا پاسخگویی به این نیاز ارائه می گردد.

در انتها نویسنده رپورتاژ اعلام می کند که شرکت یا کسب و کار او قادر به حل و فصل این موضوع می باشد. در همین حین قصد داریم شما را با شیوه دیگری از آگهی رپورتاژ آشنا کنیم. در این نوع ریپورتاژ آگهی خبری شخص ثالثی بسیار حرفه ای و نامحسوس به بررسی خدمات یا محصولات شما می پردازد.

حسی که به مخاطب القا می شود این است که فردی مطمئن، مجرب و گاهی اوقات حتی متخصص آنها را از مزایا و معایب محصول یا خدمات شما مطلع خواهد کرد. در چنین شرایطی کافی است این شخص سوم کمی جانب گیری داشته باشد تا مخاطبان ناخودآگاه تمایل زیادی به خرید از کسب و کار شما پیدا کند.

با این تفاسیر فرقی نمی کند که کدام یک از دو شیوه فوق را برای نوشتن ریپورتاژ آگهی بکار بگیرید؛ چرا که در هر صورت رپورتاژ بهترین روش برای معرفی برندتان به مردم و جامعه هدف خواهد بود. ناگفته نماند برای تبلیغات و برندینگ در فضای دیجیتال ابزارها و شیوه های فراوانی وجود دارد؛ اما در این میان رپورتاژ آگهی خبری سهم قابل توجهی از بازاریابی را به خود اختصاص داده است.

به طوری که می توان آن را ابزاری کارآمد و مفید برای اغلب کسب و کارهای اینترنتی و همچنین برندهای نیازمند تبلیغ در بستر وب دانست. به خاطر داشته باشید ریپورتاژ آگهی تبلیغاتی نه تنها روشی عالی برای معرفی یک برند است؛ بلکه به کمک آن حتی می توان برندهای تجاری مختلف را  در میان مردم حفظ و تثبیت نمود.  به این ترتیب از یک سو به بهترین شکل ممکن وارد بازار مصرف می شوید؛ و از سوی دیگر به عنوان یک برند معروف و بزرگ در ذهن مردم ماندگار خواهید شد.

اهمیت خرید رپورتاژ آگهی خبری دائمی

اکنون که متوجه شده اید ریپورتاژ نویسی چیست و تا حدودی نیز با نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی آشنایی یافته اید؛ قصد داریم اهمیت اصلی خرید رپورتاژ آگهی خبری دائمی را خدمتتان عرض کنیم. توجه داشته باشید برندها و کسب و کارهای دارای وب سایت برای ماندگاری در فضای اینترنت باید اقدامی کاربردی انجام دهند؛ یعنی محتواهایی مفید و موثر تولید کنند که در عین حال بتواند نیازها و چالش های پیش روی مشتریان را پاسخ بگوید.

همان طور که خودتان می دانید این محتواها در همان وب سایت شرکت منتشر می شوند. در حالی که رپورتاژ آگهی به عنوان یک تبلیغ غیرمستقیم موجب درگیری مخاطبین با محصولات یا خدمات یک برند دیگر می گردد. هرچه ریپورتاژ آگهی منتشر شده با کیفیت تر بوده و همچنین اعتبار  سایت رپورتاژ آگهی بیشتر باشد؛ شانس تبدیل مخاطبان به مشتری های دائمی و همیشگی نیز افزایش خواهد یافت.

بگذارید این طور بگوییم جلب اعتماد و وفاداری مخاطبین ارتباط تنگانگی با نحوه تهیه رپورتاژ دارد. به این صورت که هرچه اصول سئو، بازاریابی و حتی خبرنگاری به شکل بهتری در محتوای ریپورتاژ رعایت شده باشد؛ به همان نسبت وفاداری مخاطبین به برند شما نیز بیشتر خواهد شد.

پس از تهیه یک رپورتاژ آگهی با کیفیت و اصولی اکنون باید تمرکز خود را بر انتخاب معتبرترین سایت رپورتاژ آگهی بگذارید. با این حساب می توان گفت محتوای ریپورتاژ و سایت رپورتاژ آگهی هر دو به یک اندازه اهمیت دارند؛ چرا که با انتشار ریپورتاژ آگهی در وب سایت های خبری معتبر و معروف گامی مهم در راستای حفظ ارزش و اعتبار برندتان برداشته می شود. به منظور درک بیشتر از اهمیت سایت رپورتاژ آگهی باید بگوییم هرچه وب سایت معتبر تر و پر بازدید تری را برای درج ریپورتاژ انتخاب کنید؛ ترافیک بیشتری نیز به وب سایت شما هدایت شده و به تبع آن دامنه مشتریانتان افزایش خواهد یافت.

 

definition of Advertorial min

فواید و مزایای انتشار ریپورتاژ آگهی

در معرفی ریپورتاژ آگهی قصد داریم به بیان فواید و مزایای این آگهی بپردازیم؛ برخی از مهم ترین فایده های رپورتاژ شامل موارد زیر است:

  • مقرون به صرفه تر بودن نسبت به سایر شیوه های تبلیغاتی
  • معرفی جامع و کامل کسب و کار
  • تاثیر چشمگیر روی سئو سایت و بهبودبخشی به آن
  • بالا بودن احتمال خوانده شدن آگهی توسط مخاطب
  • دائمی بودن و حذف نشدن ریپورتاژ آگهی از سایت ناشر
  • ورود آسان رپورتاژ به گوگل
  • کسب اعتبار و برندینگ
  • افزایش نرخ بازدید از سایت
  • استفاده از لینک های Follow
  • شناخته نشدن به عنوان اسپم

مقرون به صرفه بودن

در معرفی فواید و مزایای ریپورتاژ آگهی به مقرون به صرفه بودن آن نسبت به دیگر شیوه های تبلیغاتی اشاره کردیم. با این حال برخی از صاحبان مشاغل اینترنتی ممکن است رپورتاژ اگهی را گران قیمت بدانند. در حالی که ابداً این طور نبوده و پرداخت هزینه برای تهیه رپورتاژ را می توان یک سرمایه گذاری همیشگی دانست.

همین حالا برای این که از اقتصادی بودن قیمت رپورتاژ خبری مطمئن شوید؛ پیشنهاد می کنیم نگاهی به قیمت بنرهای تبلیغاتی برخی از سایت ها بیندازید. پس از مقایسه نرخ یک ماهه این بنرها با قیمت رپورتاژ آگهی به خوبی متوجه مقرون به صرفه بودن ریپورتاژ خواهید شد.

معرفی جامع کسب و کار

همان طور که گفته شد محتوا رپورتاژ آگهی در حقیقت یک مقاله است؛ آن هم مقاله ای جامع و کامل که به معرفی تجارت آنلاین شما می پردازد. این مقاله به دلیل ظاهر غیر تبلیغاتی اش در میان سایر محتواهای سایت ناشر درج می گردد؛ در نتیجه ضمن دریافت بازدیدکننده های فراوان براحتی می توانید خدمات و کسب و کار خود را به جامعه هدف گسترده ای معرفی نمایید.

موثر بر بهبود سئو سایت

اگرچه یکی از فواید اصلی ریپورتاژ آگهی افزایش جذب مشتری است؛ اما نمی توان منکر تاثیر محتوا رپورتاژ  بر سئو سایت نیز شد. توجه داشته باشید پس از انتشار رپورتاژ اگهی و دریافت بک لینک از سایت های معروف و پر بازدید اعتبار سایت ریپورتاژ دهنده نزد موتور جستجو گوگل نیز افزایش خواهد یافت؛ منتها مشروط به این که اصول و قواعد تهیه رپورتاژ را به درستی رعایت نمایید.

زیاد بودن احتمال خوانده شدن

با توجه به این که رپورتاژ اگهی به طور معمول از سایت های پر بازدید گرفته می شود؛ و از طرفی این آگهی ها را جزوی از محتواهای عادی و معمولی به حساب می آورند؛ در نتیجه طبیعی است که احتمال خوانده شدن محتوا رپورتاژ  همچون دیگر پست های این سایت ها زیاد باشد.

دائمی و غیرقابل حذف بودن

در بیان مزایا و فواید ریپورتاژ آگهی، دائمی و همیشگی بودن این آگهی ها جایگاه ویژه ای دارد. اگرچه همواره امکان گم شدن محتوا رپورتاژ در لا به لای مطاب سایت منتشر کننده مطرح می باشد؛ اما جایی برای نگرانی نیست زیرا رپورتاژ آگهی دائمی در نهایت در نتایج جستجوی گوگل به نمایش درخواهد آمد.

افزون بر اینها به واسطه انتشار ریپورتاژ آگهی خبری بک لینک هایی دائمی از سایت های معتبر دریافت خواهید کرد. این موضوع تاثیری بسیار شگفت انگیز بر سئو وب سایت می گذارد.

ورود آسان و با واسطه به گوگل

پس از انتشار ریپورتاژ آگهی گاهی امکان دارد ضمن رتبه گرفتن این آگهی شاهد ظاهر شدن آن در نتایج گوگل نیز باشید. در این صورت اتفاقی بسیار سودمند رخ می دهد که نتیجه آن چیزی جز بیشتر دیده شدن کسب و کار شما نخواهد بود.

افزایش اعتبار سایت و برندسازی

هر کسب و کار اینترنتی به اعتبار و برندینگ نیاز دارد؛ یعنی کسب اعتبار و برندسازی نزد موتورهای جستجو و مردم! با انتشار ریپورتاژ آگهی فرصتی طلایی پیش می آید تا رسانه های معتبر و سایت های معروف به صحبت درباره بیزینس شما بپردازند. همین موضوع نیز موجب افزایش اعتبار سایت، آغاز برندسازی و حفظ ارزش آن نزد مردم می شود.

 

زمان مناسب برای انتشار ریپورتاژ آگهی

همان طور که خودتان نیز می دانید هر کاری باید در زمان درست اش انجام بگیرد؛ البته که این موضوع در مورد رپورتاژ نیز صدق می کند. با این حساب اگر مایل به انتشار ریپورتاژ آگهی هستید لازم است در یکی از زمان های زیر اقدام کنید:

  • پس از راه اندازی و طراحی وب سایت های جدید
  • بعد از تاسیس و افتتاح دفاتر کاری یا فروشگاه ها
  • در هنگام انعقاد قرارداد با یک مشتری درست و حسابی
  • عرضه کالا یا خدمات جدید به بازار
  • اطلاع رسانی به مردم در خصوص ادغام یک کسب و کار با شرکتی دیگر
  • پس از رفع نقص و عیب و ایرادهای محصولات قدیمی
  • به منظور افزایش اعتبار سایت
  • دریافت رتبه یک برای کلمه های کلیدی صفحه اول

بایدها و نبایدهای انتشار ریپورتاژ آگهی

همان طور که قبلاً نیز گفته شد یک آگهی رپورتاژ موفق به عنوان و مقدمه ای فوق العاده مهیج و جالب نیاز دارد. پس از آن نوبت به نگارش متن آگهی می رسد که توصیه اکید می کنیم هیچگونه اغراق، دروغ و… در آن بکار نبرید. به اضافه این که در به نگارش درآوردن جزئیات موضوع زیاده روی به خرج ندهید.

تنها کافی است معرفی مناسبی از خودتان و کسب و کارتان داشته باشید؛ و متن آگهی را در نهایت دقت اما به طور مختصر به رشته تحریر در بیاورید. در همین حین دقت کافی نسبت به نوع نگارش و متن ریپورتاژ آگهی داشته باشید. در نهایت نوبت به مشخص کردن زمان انتشارآگهی رپورتاژ می رسد.

توجه داشته باشید انتشار ریپورتاژ آگهی نیازمند رعایت قوانین و قواعد فراوانی است؛ تنها در این صورت تاثیر مثبت آن را بر کسب و کار اینترنتی خود احساس خواهید کرد.

نحوه نوشتن رپورتاژ آگهی اثرگذار بر سئو و کاربر

یک رپورتاژ آگهی درست و حسابی نه تنها تاثیرات مثبتی بر سئو سایت می گذارد؛ بلکه مورد خوشایند کاربران نیز قرار خواهد گرفت. با این حساب اگر می خواهید ریپورتاژی بنویسید که که هم از نظر سئو حرفهایی برای گفتن داشت باشد و هم نظر کاربران را جلب کند؛ توصیه می کنیم در تهیه محتوا رپورتاژ خبری موارد زیر را مدنظر قرار دهید:

  • توجه به محدودیت های سایت رپورتاژ آگهی
  • انتخاب عنوانی جذاب اما واقعی
  • شروعی قوی و طوفانی
  • بکارگیری تیترهای میانی جالب و گوگل پسند
  • تبلیغ نامحسوس و زیرپوستی

در انتشار ریپورتاژ آگهی نهایت توجه را به محدودیت های رسانه ناشر داشته باشید؛ چرا که برخی از سایت های منتشر کننده رپورتاژ محدودیت هایی را برای تعداد کلمات و لحن آن در نظر گرفته اند. با این حساب پیش از خرید رپورتاژ اگهی خبری حتماً  به خوبی از قوانین سایت ناشر مطلع شوید. به اضافه این که به منظور اثرگذاری بیشتر روی مخاطبین توصیه می کنیم ساختار نگارشی و لحن بکار رفته در رپورتاژ را متناسب با سایر محتواهای سایت ناشر انتخاب نمایید.

نکته بعدی در خلق یک رپورتاژ اثرگذار و ارزشمند این است که عنوانی جذاب اما واقعی را برگزینید؛ بنابراین مبادا برای جلب توجه مخاطبان دست روی یک عنوان خیالی یا اغراق شده بگذارید. در عوض کافی است عنوانی مرتبط با متن تبلیغاتی خود انتخاب کنید که در عین واقعی بودن جذاب و مهیج نیز باشد.  با مطرح کردن یک پیشنهاد جالب براحتی می توانید توجه و رغبت خوانندگان را افزایش دهید.

به طوری که به مطالعه کامل متن و کلیک بر لینک های موجود در آن ترغیب و تشویق شوند. از دیگر خصوصیت های یک رپورتاژ موفق و مفید می توان به شروعی قوی و طوفانی اشاره کرد. چرا که اولین پاراگراف از یک متن بیشترین اثربخشی را روی مخاطبین دارد. با این حساب هرچه در انتخاب جملات ابتدایی متن دقت بیشتری به خرج دهید؛ بازدهی محتوا ریپورتاژ آگهی شما نیز بالاتر می رود.

اگر به دنبال یک شروع قدرتمند و اثرگذار هستید پیشنهاد می کنیم از جمله های سوالی استفاده کنید. به این ترتیب خواننده به خوبی در می یابد که در این مطلب قصد پاسخ گفتن به چه سوالات و مسائلی را دارید.

از عنوان که بگذریم تیترهای میانی محتوا رپورتاژ نیز تاثیر فراوانی بر کیفیت این آگهی دارند. به اضافه این که تیترهای داخلی در متن آگهی ریپورتاژ ضمن جلب نظر کاربران، بر نظر گوگل نیز تاثیر می گذارند؛ بنابراین پیشنهاد انتخاب تیترهایی را می دهیم که همخوانی و ارتباط قابل توجهی با سوالات کاربران و نحوه جستجوی آنها داشته باشد.

در طول این مطلب بارها از ریپورتاژ آگهی به عنوان یک شیوه تبلیغاتی موثر اما غیر مستقیم یاد کردیم. با این حساب اگر می خواهید محتوای آگهی تان مورد خوشایند موتور جستجوی گوگل و کاربران واقع شود؛ در متن خود به طور نامحسوس و زیر پوستی به تبلیغ بپردازید. در چنین شرایطی می توانید از مفهوم کو سایتیشن بهره ببرید.

به این صورت که ضمن معرفی خود، سایت دیگری که مکمل کسب و کارتان محسوب می شود را نیز معرفی نمایید. نیتجه چنین اقدام هوشمندانه ای این است که ضمن ارتقای سئو سایتتان قادر به جلب اعتماد و اطمینان کاربران خواهید شد.

تفاوت های ریپورتاژ آگهی و بنرهای تبلیغاتی

اگر پای صبحت کارشناسان و متخصصین سئو بنشینید؛ بدون شک متوجه می شوید که از ریپورتاژ آگهی و تبلیغات بنری به عنوان غول های بک لینک گیری یاد می کنند. در این مطلب قصد داریم به بررسی برتری های رپورتاژ آگهی نسبت به انواع بنرهای تبلیغاتی بپردازیم. در وهله اول باید بگوییم  قیمت خرید رپورتاژ آگهی خبری از کلیه انواع بنرهای تبلیغاتی ثابت، کلیکی و همسان ارزانتر است.

از اینها گذشته رپورتاژ به عنوان یک خبر در صفحه ابتدایی وب سایت های خبری درج می گردد؛ و در نتیجه بیشتر در معرض توجه و دید کاربران قرار می گیرد. در حالی که از آن سو کاربران کمی روی بنرهای تبلیغاتی کلیک می کنند. از طرفی به همان نسبتی که ذهن مردم در برابر تبلیغات گارد دارد به همان میزان نیز از خیر خواندن اخبار و کلیک بر تیترهای خبری نمی گذرد.

بنرهای تبلیغاتی را می توان دستکاری نموده و کلیک های مصنوعی و غیرواقعی در آنها ایجاد کرد. در حالی که  در بازدید و نتیجه حاصله از ریپورتاژ آگهی نمی توان تغییری به وجود آورد. مزیت دیگر رپورتاژ نسبت به بنرها در دائمی بودنشان است.

لازم به تذکر است آگهی ریپورتاژ تاثیرات چشمگیری بر سئو و رتبه سایت تبلیغ دهنده می گذارد. در حالی که انتشار تبلیغات بنری هیچ فایده و اثر مثبتی برای سئو ندارد. مهم تر از همه این که محتوا رپورتاژ آگهی خبری در میان مردم از اعتبار و ارزش زیادی برخوردار است.

به همان نسبت نیز غالب مردم از بنرهای تبلیغاتی دوری کرده و حتی نمایش آنها را بلاک می کنند.  با همه اینها شانس موفقیت آگهی های ریپورتاژ بسیار بیشتر از تبلیغات بنری می باشد.

تفاوت ریپورتاژ آگهی و بک لینک

اگرچه در ابتدای این مطلب ریپورتاژ را  به عنوان یکی از روش های بک لینگ گیری معرفی کردیم؛ اما اکنون قصد داریم نکته مهمی را به شما عزیزان خاطر نشان کنیم. مبنی بر این که میان رپورتاژ آگهی و بک لینک تفاوت هایی وجود دارد.

مهم ترین وجه تفاوت این دو در مدت زمان  ماندگاری شان است؛ یعنی بک لینک ها به طور موقت و معمولاً برای دوره های مشخصی مثلاً یک ساله در سایت قرار می گیرند. طبیعی است که با به اتمام رسیدن مدت بک لینک شاهد خروج آن از وب سایت ها باشیم. از اینها گذشته با توجه به موقت بودن بک لینک ها ناگزیر باید هزینه آنها را به صورت دوره ای بپردازید.

در حالی که همواره امکان خرید رپورتاژ آگهی دائمی وجود دارد. تصور کنید محتوا رپورتاژ شما به طور دائم و همیشگی در صفحه ای از یک وب سایت معتبر و پربازدید قرار بگیرد؛ به این ترتیب به طور مداوم و مستمر بازدید کنندگان جدیدی به سایت شما هدایت خواهند شد. به اضافه این که با یک بار پرداخت قیمت رپرتاژ آگهی خبری امکان استفاده همیشگی از آن برایتان مهیا می گردد.

انتخاب از میان ریپورتاژ آگهی یا بک لینک

بنابر آنچه در مورد رپورتاژ گفته شد نوعی تبلیغ متنی است که در قالب خبر و گزارش منتشر می شود. این شیوه تبلیغاتی غیر مستقیم بوده و معمولاً به صورت دائمی قابل خریداری می باشد. به اضافه این که تنها در یک صفحه از سایت ناشر قرار می گیرد.

در حالی که بک لینک صرفاً به معنای گذاشتن لینک صفحات یک سایت در صفحات سایتی دیگر است. برخی از بارزترین ویژگی های بک لینک شامل سرعت شناسایی بالا، موقت بودن (حداکثر یک ساله) و امکان درج در چند صفحه از سایت می باشد.

با این تفاسیر همواره ممکن است به عنوان صاحب یک کسب و کار اینترنتی در انتخاب میان رپورتاژ یا بک لینک مردد شوید؛ یعنی ندانید کدام یک از این شیوه ها سریع تر شما را به نتیجه دلخواه می رساند. در چنین شرایطی باید بگوییم بک لینک به دلیل خلاصه شدن در یک عبارت با سرعت بیشتری توسط موتور جستجوی گوگل شناسایی می شود. به طوری که چیزی در حدود چند هفته تا نهایت دو ماه قادر به مشاهده تاثیر اولیه آن روی سئو سایتتان خواهید بود.

با این تفاسیر چنانچه خرید بک لینک را به رپورتاژ ترجیح می دهید؛ توصیه می کنیم به سراغ بک لینک هایی با اعتبار بیشتر بروید؛ چرا که آپدیت الگوریتم های گوگل به سرعت انجام گرفته و همین موضوع اثراتی منفی برای وب سایتتان  به همراه خواهد داشت. از طرفی تهیه رپورتاژ آگهی در قالب یک مقاله اختصاصی  صورت می گیرد.

این مقاله اگرچه به توضیح و معرفی یک کالا یا خدمات می پردازد؛ اما در نهایت در زوایای پنهانش جنبه ای تبلیغاتی داشته و به آدرس وب سایت شما لینک داده می شود. لازم به تذکر است بکارگیری یک چنین شیوه نوین و هوشمندانه ای برای تبلیغات موجب بهبود رتبه سایت با سرعت بیشتری می گردد. به اضافه این که خرید رپورتاژ اگهی خبری همچون بک لینک ها موقتی و پرهزینه نمی باشد.

آشنایی با بک لینک های ریپورتاژ آگهی

همان طور که گفته شد بک لینک گیری زمانی اتفاق می افتد که سایتی در یکی از صفحه هاتش لینک وب سایت شما را بگذارد؛ البته این لینک دهی می تواند با متن و تصویر همراه باشد. بد نیست بدانید بک لینکی که از طریق ریپورتاژ آگهی کسب شود را در اصطلاح سئوکاران بک لینک ریپورتاژی می نامند.

بک لینک ریپورتاژ آگهی خبری جزو بک لینک های مهم محسوب می شود. برخی از دلایل اصلی اهمیت این بک لینک شامل موارد زیر است:

  • تاثیر فراوان بر سئو سایت
  • دائمی بودن
  • ارزشمندتر بودن نزد گوگل (به دلیل قرارگیری درون یک مقاله)
  • فعال بودن در سایت های معتبر و مطرح
  • مواجه شدن با مخاطبان قابل توجه
  • افزایش دهنده اعتبار سایت و…

 

نکاتی که پیش از انتشار ریپورتاژ آگهی باید بدانید

یکی از نکات قابل توجهی که پیش از انتشار آگهی رپورتاژ باید از آن مطلع باشید؛ این است که سایت های منتشرکننده رپورتاژ در حقیقت فروشنده های این نوع آگهی هستند. طبیعتاً همواره ممکن است به رقبایتان نیز ریپورتاژ آگهی بفروشند. از طرفی در هر صفحه از سایت باید کلمه های کلیدی مجزایی را بکار بگیریم؛ یعنی استفاده از کلمات کلیدی یکسان در صفحه های متفاوت توصیه نمی شود مگر در شرایطی خاص.

بگذارید این موضوع را در قالب یک مثال برایتان توضیح دهیم. احتمالاً خودتان می دانید سایت خبری ایسنا یکی از معروف ترین سایت های منتشر کننده ریپورتاژ آگهی محسوب می شود. اکنون فرض کنید قبلاً یک آگهی رپورتاژ با استفاده از کلمه کلیدی آموزش سئو داخلی در این سایت منتشر شده است. به این ترتیب کلمه کلیدی نام برده شده را روی یکی از صفحات این سایت هدف گذاری کرده اند.

فرض کنید شما نیز کسب و کارتان به حوزه سئو و آموزش آن مرتبط می شود؛ و اقدام به خرید ریپورتاژ آگهی با کلمه کلیدی آموزش سئو از این سایت می نمایید. خرید رپورتاژ با یک کلمه کلیدی تکراری در عمل هیچ فایده و بازدهی برایتان نخواهد داشت! به این دلیل که سایت منتشر کننده رپورتاژ سابق بر اینها یک صفحه را به کلمه کلیدی مورد نظر شما اختصاص داده است.

به طوری که حالا موتور جستجوی گوگل قدرت کلمه انتخابی را متعلق به آن صفحه از سایت ناشر می داند. به این ترتیب اگر شما نیز دست روی کلمه آموزش سئو بگذارید و صفحه دیگری از سایت ناشر را برای این کلمه خریداری کنید؛ این صفحه قدرت چندانی نداشته و حتی لینک گیری از آن نیز فایده و ثمره ای برای رونق کسب و کار آنلاین شما نخواهد داشت.

به منظور جلوگیری از چنین مشکلاتی پیشنهاد می کنیم پیش از خرید ریپورتاژ آگهی از تکراری نبودن کلمه کلیدی هدفتان مطمئن شوید. آگاهی از این موضوع را نیز می توانید به صورت زیر انجام دهید؛ فرمول زیر را در نوار جستجوی مرورگرتان تایپ کنید:

کلمه کلیدی هدف : آدرس سایت ناشر : site

چنانچه کلمه انتخابی را تکراری یافتید دو راه پیش رویتان دارید؛ یکی این که به سراغ وب سایت دیگری برای خرید ریپورتاژ آگهی بروید یا در نهایت کلمه کلیدی متفاوتی را انتخاب نمایید. به خاطر داشته باشید رپورتاژ یک متن تبلیغاتی است؛ که می توانید از آن برای معرفی کسب و کار خود در وب سایت های معتبر خبری و مجله ای استفاده کنید.

هدف اصلی از انتشار این آگهی دریافت بک لینک و به تبع آن افزایش نرخ بازدید سایت است. با این تفاسیر پیش از اقدام برای انتشار رپورتاژ حتماً باید از تکراری نبودن کلمه کلیدی هدفتان اطمینان حاصل کنید.

استراتژی ریپورتاژ آگهی

به منظور دریافت بهترین نتیجه و بازدهی در رپورتاژ، به یک  استراتژی نیاز خواهید داشت؛ بنابراین مبادا فکر کنید که صرفاً پرداخت پول به یک رسانه و انتشار محتوا در آن  موجب بهره مندی از مزایای ریپورتاژ آگهی می شود. به اضافه این که تکنیک ها واصول رپورتاژ بسیار فراوان بوده و تنها به مواردی همچون درج 5 لینک فالو، درج محتوا در رسانه و… خلاصه نمی شود.

یک سئوکار حرفه ای پیش از اقدام برای انتشار رپورتاژ حتماً استراتژی مناسبی برای آن می چیند؛ طبیعتاً هر سئوکار استراتژی متفاوتی با دیگر متخصصین و کارشناسان سئو دارد. به عنوان مثال یک سئوکار بسته به تجربه، دانش و حتی سلیقه شخصی خود پلن و برنامه ای سه ماهه برای ریپورتاژ آگهی در نظر می گیرد.

به این صورت که در ماه های مهر، آبان، آذر رپورتاژ منتشر کرده و سپس فرصتی یک ماهه را به استراحت اختصاص می دهد. در نهایت از بهمن ماه مجدداً ریپورتاژ زدن را آغاز می کند. در این بازه سه ماهه سه سایت مختلف را انتخاب کرده و هر ماه به یکی از آنها ریپورتاژ آگهی می دهد.

در ماه اول شاهد انتشار رپورتاژ در یک سایت خبری خواهید بود.  ماه های دوم و سوم نیز ریپورتاژ به ترتیب در سایت های مجله ای (تفریحی) و تخصصی منتشر می شود. از زمانبندی درج رپورتاژ که بگذریم بخش دیگری از یک استراتژی موفق به انتخاب صحیح رسانه مربوط می شود؛ یعنی به عنوان یک آگهی دهنده در انتخاب سایت ناشر ریپورتاژ آگهی باید دقت زیادی به خرج دهید.

مهم ترین ویژگی های سایت رپورتاژ

توجه داشته باشید یک رسانه مناسب برای سفارش رپورتاژ باید از ویژگی های زیر( به صورت استاندارد) برخوردار باشد:

  • اسپم اسکور
  • پیج اتوریتی
  • دامین اتوریتی
  • قابلیت نمایش مطالب پر بازدید و پر بحث
  • بیش از حد مورد استفاده رقبا نبودن
  • زیاد نبودن انکر تکست های مشابه یا مرتبط و…

دلایل عدم موفقیت و بازدهی رپورتاژ اگهی خبری

در آخرین بخش از استراتژی ریپورتاژ آگهی نوبت به ارزیابی نتیجه و سر زدن به این آگهی می رسد. گاهی اوقات ممکن است خرید رپورتاژ اگهی خبری نتیجه دلخواه را برایتان به همراه نداشته باشد. در این صورت نه تنها هزینه ای بیهوده را در ازای قیمت رپورتاژ پرداخته اید؛ بلکه زمان با ارزشتان نیز تلف شده و حتی ممکن است تاثیرات بدی به سایتتان وارد شده باشد.

برخی از مهم ترین دلایل عدم موفقیت ریپورتاژ آگهی و بازدهی نداشتن آن شامل موارد زیر است:

  • استفاده از عنوان و سرتیترهای نامناسب و نامربوط
  • بکارگیری تصاویر بی کیفیت و نامتناسب
  • عدم استفاده کلمه های کلیدی مهم و اصلی در محتوا
  • عدم انتشار رپورتاز در شبکه های اجتماعی و…

بنابر آنچه گفته شد اگر می خواهید یک رپورتاژ موفق و مفید  داشته باشید حتماً در عنوان و سرتیترها از کلمه های کلیدی مناسب و مرتبط با متن اصلی استفاده کنید.  از بارگذاری تصاویر جذاب و مربوط به متن غافل نشوید؛ چرا که چنین تصاویری موجب افزایش مدت زمان حضور کاربر در صفحه رپورتاژ خواهند شد.

ناگفته نماند پیش از تولید محتوا رپورتاژ حتماً خواسته خود از این محتوا را مشخص کنید. سپس کلمه های کلیدی مرتبط با موضوع محتوا را انتخاب کرده و آنها را داخل متن بگنجانید. در نهایت از انتشار رپورتاژ آگهی در حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی مختلف غافل نشوید. زیرا به این ترتیب توجه رسانه های اجتماعی بیشتر به ریپورتاژ آگهی شما جلب خواهد شد.

رفع مشکل ایندکس نشدن ریپورتاژ آگهی

بسیاری از سئوکارها بر این باورند که پس از انتشار ریپورتاژ این آگهی ها به طور حتمی ایندکس شده و از همین رو نتیجه کار خود را بررسی نمی کنند. در حالی که در عمل ممکن است مشکل ایندکس نشدن رپورتاژ رخ بدهد. با این حساب پس از انتشار رپورتاژ، url آن را در گوگل درج کرده تا متوجه شوید که این موتور جستجو آگهی منتشر شده در سایت را مشاهده کرده یا خیر.

چنانچه بنابر هر دلیلی رپورتاژ آگهی شما ایندکس نشده باشد با انجام کارهای زیر بر لینک ریپورتاژ مشکلتان برطرف خواهد شد:

  • لینک سازی به واسطه لینک های کامنتی edu
  • بک لینک دهی از ریپورتاژ جدید به رپورتاژ ایندکس نشده
  • استفاده از برنامه ipts برای بازدید روزانه و محدود از آگهی

آشنایی با الگوریتم های آگهی ریپورتاژ

با توجه به کلیه مطالب گفته شده هدف اصلی از خرید رپورتاژ اگهی بهتر شدن رتبه سایت تبلیغ دهنده در نتایج جستجو است. اگر شما نیز می خواهید در نتایج جستجو از رقیب هایتان جلو بزنید؛ باید الگوریتم های ریپورتاژ آگهی را به طور صحیح رعایت کنید.  برخی از مهم ترین الگوریتم های رپورتاژ شامل موارد زیر است:

  • برتری از رقبا در تعداد و کیفیت ریپورتاژهای منتشر شده
  • بالاتر بودن اتوریتی سایت نشر دهنده رپورتاژ
  • پایین بودن اسپم اسکور سایت انتشار دهنده ریپورتاژ
  • محتوا رپرتاژ سئو شده، با کیفیت تر و بهتر از رقبا و…

 

سخن آخر

ریپورتاژ آگهی را به یقین می توان بهترین و کاربردی ترین شیوه برندسازی و تبلیغات در فضای آنلاین به حساب آورد. بازدهی این روش آنچنان زیاد است که بسیاری از شرکت های تولیدی و خدماتی معروف دنیا از آن استفاده می کنند. به این ترتیب براحتی قادر به جذب مشتری و همین طور ارائه کالا یا خدمات نوین خود خواهند شد.

یکی از دلایل موفقیت و پر بازده بودن ریپورتاژ آگهی خبری را می توان در تبلیغ به شیوه غیر مستقیم دانست. همین موضوع به خودی خود کافی است تا رپورتاژ در مقایسه با دیگر روش های تبلیغاتی تاثیر بیشتری بر مخاطبان بگذارد.

توجه داشته باشید در تبلیغات معمولی و مستقیم معمولاً تصویری از محصول یا خدمات در کنار پیام آن برند به مخاطبین منتقل می شود؛ یعنی همان چیزی که چشم، گوش و ذهن مخاطب از دریافتش بیزار و اشباع است! در حالی که ریپورتاژ آگهی محتوا محور بوده و در آن مزایا و معایب یک خدمات یا محصول در قالب مطالبی نسبتاً طولانی بیان می شود. البته در این آگهی حتی ممکن است روایتی از ویژگی های یک کالا برای مردم شرح داده شود.

در مجموع تهیه رپورتاژ آگهی و به خصوص نوشتن محتوای رپورتاژ نیازمند رعایت یک سری اصول خاص می باشد. با مطالعه موفق ترین نمونه رپورتاژ در می یابید که از یک متن اصلی و همچنین عنوانی مناسب و جذاب تشکیل شده است. این عنوان می تواند چیزی در حدود 130 تا 170 کلمه باشد و حتماً باید از کلمه کلیدی اصلی در آن استفاده شود.

پس از آن باید فکری برای  نوشتن مقدمه یا چکیده رپورتاژ نمایید؛ به طوری که خواننده سریعاً مشتاق به مطالعه ادامه آگهی ریپورتاژ شود. به منظور نوشتن یک مقدمه جذاب و گیرا توصیه می کنیم مهم ترین اطلاعات متن اصلی یعنی همان موضوع تبلیغ آگهی را در آن بگنجانید.

 

فهرست