شما این محصولات را انتخاب کرده اید

سبد خرید

دسته بندی محصول

گرافیک
گرافیک
نمایش
کتاب صوتی
کتاب صوتی
نمایش
کتاب
کتاب
نمایش
قالب
قالب
نمایش
فیلم آموزشی
فیلم آموزشی
نمایش
صوتی ها
صوتی ها
نمایش
زیردسته اول
زیردسته اول
نمایش
زیردسته ، زیردسته اول
زیردسته ، زیردسته اول
نمایش
دیگر دسته بندی
دیگر دسته بندی
نمایش
دوره ها
دوره ها
نمایش
دسته چهارم
دسته چهارم
نمایش
دسته بندی کتاب صوتی
دسته بندی کتاب صوتی
نمایش
دسته بندی کتاب
دسته بندی کتاب
نمایش
دسته بندی فیزیکی
دسته بندی فیزیکی
نمایش
دسته بندی صوتی
دسته بندی صوتی
نمایش
دسته بندی چهارم
دسته بندی چهارم
نمایش
دسته بندی تصویری
دسته بندی تصویری
نمایش
تصویری ها
تصویری ها
نمایش
پک شده ها
پک شده ها
نمایش
پادکست آموزشی
پادکست آموزشی
نمایش
پادکست
پادکست
نمایش
بدون دسته‌بندی
بدون دسته‌بندی
نمایش
افزونه ها
افزونه ها
نمایش
Uncategorized
Uncategorized
نمایش
شناسه پست: 1454
بازدید: 114

دیجیتال مارکتینگ یا همان بازاریابی دیجیتال اصطلاحی است که این روزها بیشتر از هر زمان دیگری شنیده می شود. منظور از آن کلیه اقداماتی است که برای تبلیغ و فروش انواع محصولات و خدمات انجام می گیرد. در این شیوه بازاریابی از ابزارهای الکترونیکی برای جلب مشتری و یافتن بازار هدف استفاده می شود.

 

 

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کمی قبل متوجه شدید که دیجیتال مارکتینگ چیست. اکنون قصد داریم شما را با مفاهیم مهمی در مورد دیجیتال مارکتینگ آشنا کنیم. در این صورت باید بگوییم دیجیتال مارکتینگ را می توان به دو شیوه آنلاین و آفلاین و با بکارگیری روش های زیر اجرایی نمود:

  • بازاریابی محتوا
  • بهینه‌سازی موتور جستجو‌
  • بازاریابی تاثیرگذار
  • تبلیغات آنلاین
  • رسانه‌های اجتماعی و…

همان طور که گفته شد دیجیتال مارکتینگ به دو دسته آنلاین و آفلاین تقسیم می شود. البته در عصر فعلی بازاریابی به شیوه آنلاین نه تنها برای مخاطبان جذابیت بیشتری دارد بلکه بازدهی آن نیز بالاتر می باشد. به این دلیل که اغلب افراد جامعه به فضای اینترنت و همین طور حساب هایی در شبکه های اجتماعی دسترسی داشته و امورات خود را از طریق آنها می گذرانند.

در حالی که تا پیش از همه گیر شدن رسانه های اینترنتی بازاریابی و تبلیغات به شیوه آفلاین انجام می گرفت. به این صورت که معرفی یک کالا یا خدمات به مردم با استفاده از روش های زیر نتایج بسیار ایده آلی به همراه داشت:

  • استفاده از بنرها و تابلوهای تبلیغاتی
  • روزنامه
  • تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و…

برتری های بازاریابی آنلاین نسبت به آفلاین

با پیشرفت روز افزون دستگاه های الکترونیکی رقابت عظیمی میان شرکت های الکترونیکی شکل گرفته است. به طوری که هر یک از این غول های تکنولوژی با بروز رسانی محصولات خود  به دنبال گسترش بازار مصرفشان هستند. هرچه آپشن های بیشتری به این محصولات اضافه شود طبیعی است که مردم تمایل بیشتری نسبت به استفاده از این وسایل داشته باشند. از همین رو است که تمرکز بر دیجیتال مارکتینگ آنلاین بیشتر شده به طوری که نوع آفلاین بازاریابی رفته رفته به سوی فراموشی سپرده می شود.

یکی از دلایل اصلی تضعیف بازاریابی آفلاین را می توان در غیرواقعی و غیردقیق بودن نتایج و آمارها دانست. به طوری که فرد بازاریاب شخصاً باید به این موضوع پی می برد که کدام کالا یا خدمات در میان مردم پرفروش تر بوده است. به اضافه این که از میان روش های بازاریابی مختلف کدام شیوه برای ارائه کدام محصول مناسب تر و مفید تر می باشد.

در حالی که بازاریابی آنلاین به دلیل دارا بودن ابزارهای متنوع بسیار آسان تر انجام می گیرد. با این تفاسیر طبیعی است که بازاریابی آنلاین به نوع آفلاین ترجیح داده شود. از دیگر دلایل محبوبیت دیجیتال مارکتینگ به شیوه آنلاین امکان اندازه گیری یا پیش بینی میزان بازدهی سرمایه گذاری است.

مزیت اصلی دیجیتال مارکتینگ آنلاین

یکی از اصلی ترین مزایای دیجیتال مارکتینگ آنلاین را می توان در قابلیت مشاهده ترافیک وب سایت های اینترنتی دانست. به این صورت که با استفاده از این روش بازاریابی براحتی می توانید به طور دقیقی از تعداد بازدیدکنندگان سایت خود آگاه شوید؛ و همچنین در می یابید که هر کاربر چه زمانی را در وب سایت شما صرف نموده است.

پس از بررسی ترافیک سایت اطلاعات مفید زیادی دستگیرتان می شود که از جمله آن می توان به تعداد صفحات بازدید شده توسط کاربران اشاره کرد. یک بازاریاب با چنین دانشی می تواند انرژی خود را بر محصولات یا خدمات پر بازدید و محبوب متمرکز نموده و یک اولویت بندی حرفه ای داشته باشد. به این ترتیب گویی یک نسخه بروشور مجازی برای کالا یا خدمات خود ساخته اید و براحتی نیز قادر به پیگیری آن هستید.

در حالی که اگر بازاریابی خود را به صورت آفلاین انجام داده و به عنوان مثال بروشور های معرفی کننده محصول یا خدمات خود را به طور فیزیکی توزیع نمایید؛ این فرصت را ندارید که مطالعه کنندگان بروشور را شناسایی و بررسی کنید.

آموزش دیجیتال مارکتینگ رایگان و حرفه ای

آموزش دیجیتال مارکتینگ به صورت رایگان و حرفه ای را همین حالا می توانید از طریق دوره های آموزشی ابزار سئوکار  انجام دهید. پس از دریافت این آموزش ها قابلیت های فوق العاده چشم گیری نصبیتان خواهد شد. به این صورت که در وهله اول یک سری از کاربران خاص مورد هدفتان قرار می گیرند. یعنی همان هایی که مشتری های بالقوه و احتمالی تان محسوب می شوند. در واقع به کمک آموزش های متخصصین مولتی رایان می توانید روی افرادی مانور دهید که به احتمال زیاد از خرید محصول یا خدمات شما استقبال خواهند کرد.

بگذارید این طور بگوییم پس از آموزش دیجیتال مارکتینگ و تسلط بر ابزارهای آن فرصتی برای هدف گرفتن مخاطبان خاص نصیبتان می شود. به این ترتیب می توانید پیام های بازاریابی و تبلیغاتی خود را برای یک گروه کوچک تر اما با بازدهی بیشتر ارسال نمایید. از اینها گذشته مجالی برای شناخت پرسونای خریداران  نیز خواهید یافت. ناگفته نماند منظور از پرسونا توضیح کامل و مفصلی از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات مشتری ها است. یعنی ویژگی هایی همچون سن، جنسیت، شغل، تحصیلات، اهداف، علایق، احتیاجات و…

با در دست داشتن چنین اطلاعاتی است که می توانید استراتژی بازاریابی خود را در بهترین حالت تدوین نموده و حتی به اصلاح استراتژی های گذشته نیز بپردازید. به این ترتیب به طور مطمئنی با خریداران و مشتریان واقعی احاطه خواهید شد. البته برخی از کسب و کارها محصولات یا خدمات گوناگونی را عرضه می کنند که مورد استفاده اقشار مختلف جامعه قرار می گیرد.  طبیعتاً چنین مشاغلی نیازمند بازاریابی برای گروه های فرعی نیز هستند. در این صورت است که دیجیتال مارکتینگ برای این گونه کسب و کارها نیز مفید خواهد بود.

از اینها گذشته  دیجیتال مارکتینگ بسیار مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی می باشد؛ در نتیجه کارشناسان ما در ابزار سئوکار به طور ویژه ای بر دریافت دوره های آموزش دیجیتال مارکتینگ تاکید می کنند. به خصوص که با تسلط بر اصول بازاریابی دیجیتال و استفاده صحیح از ابزارهای آن حتی از بزرگترین رقبایتان نیز جلو خواهید زد!

 

معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

همان طور که ملاحظه کردید دیجیتال مارکتینیگ Digital Marketing به بازاریابی با استفاده از دستگاه ها و ابزارهای الکترونیکی گفته می شود. در این شیوه بازاریابی از ابزارهای مختلفی می توان استفاده نمود که در ادامه به معرفی کاربردی ترین آنها خواهیم پرداخت. کاربردی ترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که آنها را تحت عنوان کانال های دیجیتال مارکتینگ نیز می شناسند، به صورت زیر است:

  • آنالیز(تحلیل و بررسی) داده ها
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجویی همچون گوگل
  • بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)
  • استفاده از تبلیغات کلیکی
  • بازاریابی و تبلیغ در شبکه ها و رسانه های اجتماعی
  • مدیریت حساب در شبکه های اجتماعی و آنالیز داده های آماری
  • فرستادن پوش نوتیفیکیشن
  • منتشر کردن ریپورتاژ آگهی
  • استفاده از کوتاه کننده لینک
  • اتوماسیون بازاریابی ( و فروش)
  • بازاریابی درونگرا
  • بازاریابی آنلاین
  • بازاریابی محتوا
  • افیلیت مارکتینگ
  • تبلیغات نیتیو یا همسان
  • محتوای دارای اسپانسر (حمایت شده)
  • چت و گفتگوی آنلاین و…

از میان ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نام برده شده برخی از آنها اهمیت و کاربرد بیشتری دارند. در ادامه این مطلب به بررسی مختصر اما مفیدی از این ابزار و کانال ها خواهیم پرداخت.

نحوه آنالیز داده ها در بازاریابی دیجیتال

آنالیز و تحلیل داده های وب سایت تاثیر قابل توجهی بر فروش بیشتر و موثرتر کالا یا خدمات خواهد داشت. این دسته از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را می توانید  برای آنالیز و تحلیل داده های زیر بکار بگیرید:

  • میزان بازدید از صفحه
  • بازدید کنندگان خاص و منحصر به فرد
  • میزان درگیری کاربران با محتوای وب سایت
  • نرخ پرش و ترک سایت توسط کاربران
  • شناسایی صفحات پربازدید
  • صفحات خروج
  • شناسایی لینک های ارجاع
  • کلمه های کلیدی / کلیدواژه
  • مرورگرها
  • نرخ همگرایی و هزینه هر عمل و…

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو

منظور از بهینه سازی وب سایت های اینترنتی برای موتورهای جستجو  در واقع همان بهبود رتبه سئوی سایت در نتایج جستجو است. هرچه سئو یک سایت قوی تر و اصولی تر انجام شود میزان بازدید رایگان و ارگانیک از آن نیز بیشتر خواهد شد. البته بهینه سازی و سئو تنها مختص به سایت ها نبوده و برای وبلاگ ها و همین طور اینفوگرافیک ها نیز کاربرد دارد.

روی هم رفته افزایش رتبه سئوی یک وب سایت با انجام سه مرحله زیر امکان پذیر خواهد بود:

  • سئو داخلی
  • سئو خارجی
  • سئو تکنیکال

بهینه سازی وب سایت از طریق سئو داخلی

سئوی داخلی یا همان On-page به اقداماتی گفته می شود که به طور انحصاری برای بهینه سازی محتواهای بارگذاری شده در کلیه صفحات وب سایت انجام می گیرد. در اجرای سئو داخلی لازم است که تحقیق و آنالیز دقیقی روی کلمه های کلیدی و همین طور میزان جستجوی آنها داشته باشید. با انجام چنین اقداماتی است که می توانید به بهترین نحو ممکن سوال و نیاز کاربران بازدیدکننده را پاسخ دهید. به تبع آن نیز رتبه بالاتری در صفحه نتایج جستجو کسب خواهید کرد.

بهینه سازی سایت از طریق سئو خارجی

تمرکز اصلی سئو خارجی یا Off-page بر فعالیت های مرتبط با جستجوهای خارج از سایت است. برای این که بدانید چه چیزهایی خارج از یک وب سایت بوده و می توانند سئوی آن را دستخوش تغییر کنند؛ باید بگوییم پاسخ شما بک لینک است که آن را با نام لینک سازی خارجی نیز می شناسند.

در واقع آنچه بر رتبه بندی سایتتان روی کلمه های کلیدی اصلی تاثیر می گذارد چیزی نیست جز تعداد لینک های دریافتی از منتشر کنندگان محتوا به اضافه آتوریتی سایت هایی که محتوا را به انتشار در می آورند. با این تفاسیر به منظور بهبود سئوی خارجی وب سایت یک راه پیش روی دارید؛ آن هم تولید محتواهای جذاب و کاربرپسند است. به این ترتیب می توانید توجه سایت های ناشر را به سوی محتوای خود جلب کنید؛ در نهایت نیز بک لینک هایی را به رایگان دریافت خواهید کرد. توجه داشته باشید کلیه لینک های خارجی که بدست می آورید تاثیر مثبتی بر سئوی وب سایت و همچنین بهبود رتبه آن خواهند داشت.

بهینه سازی سئو تکنیکال

در معرفی سئوی تکنیکال یا فنی باید آن را سئویی بدانیم که بر نحوه کدگذاری صفحات سایت و به طور کلی باطن وب سایت تمرکز دارد. در حقیقت با پیاده سازی اصول سئو تکنیکال اساسی ترین اشکالات فنی سایت برطرف شده و در نتیجه آن به طور چشم گیری شاهد افزایش سرعت وب سایت خواهید بود. توجه داشته باشید مناسب بودن سرعت بارگذاری صفحات سایت یکی از مهم ترین عواملی است که در بهبود رتبه سئو نقش دارد.

ناگفته نماند برخی از اشکالات فنی قابل رفع به کمک سئو فنی شامل موارد زیر است:

  • فشرده سازی تصاویر
  • داده های ساختار یافته
  • بهینه سازی فایل CSS و…

بازاریابی ایمیلی (ایمیل مارکتینگ)

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ  را به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ خدمتتان معرفی کردیم. منظور از این شیوه بازاریابی ارسال پیام های الکترونیکی برای جذب بیشتر مخاطبین و ترغیب آنها به خرید است. البته از ایمیل مارکتینگ برای حفظ رابطه و مشارکت با مشتریان گذشته نیز استفاده می شود. محتوای قابل انتشار در ایمیل مارکتینگ را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • پیام های تبلیغاتی
  • محتواهای مفید و کاربردی
  • تخفیف ها
  • پیشنهادات جذاب و متفاوت برای کاربران و…

با پیاده سازی ایمیل مارکتینگ به صورت اصولی و درست از مزایای فراوانی بهره مند خواهید شد. برخی از این مزایا را می توان به شرح زیر دانست:

  • نرخ بازگشت سرمایه خوب
  • اثر بخشی آنی و فوری
  • سریع و مقرون به صرفه بودن
  • شروع آسان و بدون دردسر
  • امکان تحلیل رفتار مشتری
  • انتقال پیام به صورت مستقیم و…

 

بازاریابی محتوا ( Content marketing)

بازاریابی محتوا در حقیقت به معنای تولید و ارائه انواع مختلفی از محتوا است. هدف اصلی از ایجاد و انتشار این محتواها را می توان موارد زیر دانست:

  • اطلاع رسانی از برند
  • افزایش و رشد ترافیک سایت
  • افزایش میزان هدایت مشتری (لید) به سوی وب سایت و…

بازاریابی محتوا زمانی موثر و مفید خواهد بود که در ابتدای امر یک استراتژی صحیح برای آن تدوین نمایید. در چیدمان استراتژی خود نیز می توانید از ابزار و کانال های زیر کمک بگیرید:

  • انتشار پست در وبلاگ
  • کتاب های الکترونیک
  • اینفوگرافی ها و…

با انتشار مقالات و پست های مختلف در وبلاگتان می توانید تخصص خود را در یک زمینه خاص به نمایش دربیاورید. سپس این جستجوی ارگانیک ترافیک قابل توجهی برای وب سایت اینترنتی شما به همراه خواهد داشت. به تبع آن نیز فرصت لازم برای تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان بالفعل در اختیارتان قرار می گیرد. در ادامه امر نیز همان طور که خودتان حدس می زنید میزان لید به سایتتان افزایش می یابد.

کتاب های الکترونیکی یکی از کاربردی ترین ابزار در بازاریابی محتوا محسوب می شود. به کمک این کتاب ها دستتان برای انتشار محتواهای طولانی و سودمند حسابی باز است. به این ترتیب زمینه لازم برای آموزش جامع بازدید کنندگان از سایت فراهم می شود. بگذارید این طور بگوییم هرچه محتوای مفید تری تولید نمایید اطلاعات بیشتری در اختیار کاربران و مخاطبانتان قرار می گیرد؛ در نهایت نیز ضمن افزایش لید، آنها بیشتر به خرید کالا یا خدمات شما ترغیب می شوند.

در معرفی اینفوگرافی ها نیز باید بگوییم نوعی محتوای بصری هستند و برای خوانندگانی تولید می شوند که تصویر را به متن ترجیح می دهند!  با تهیه و انتشار چنین محتوایی به براحتی نیاز این گونه کاربران را پاسخ خواهید گفت.

استفاده از تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک)

تبلیغات کلیکی که با اسامی پرداخت به ازای هر کلیک و PPC نیز شناخته می شود، راهکاری عالی برای بازاریابی دیجیتالی است. در واقع به ازای مبلغی شاهد هدایت ترافیک به وب سایت خود خواهید بود. بگذارید این طور بگوییم این پرداخت با هر کلیک کاربر روی تبلیغ شما صورت خواهد گرفت. همان طور که گفته شد تبلیغات کلیکی یکی از روش های دیجیتال مارکتینگ است که از طریق ابزارهای مختلفی انجام می گیرد. برخی از کانال های رایج پرداخت به ازای هر کلیک شامل موارد زیر است:

  • گوگل ادز
  • تبلیغات پولی در فیس بوک
  • کمپین های تبلیغاتی توییتر
  • تبلیغات در لینکدین

با استفاده از گوگل ادز می توانید تبلیغ خود را در صدر نتایج جستجو درج نمایید؛  و سپس کاربران به ازای هر کلیک به وب سایت شما هدایت شده و به این طریق شاهد افزایش پرداخت هزینه نیز خواهید بود.

در خصوص تبلیغات پولی فیس بوک نیز باید بگوییم که این شیوه به کاربران فرصت انتشار انواع ویدیو، پست های تصویری، نمایش اسلاید و… را می دهد. سپس فیس بوک به تناسب نیاز کاربران و نوع محتوا موارد فوق را در فیدهای خبری افراد مختلف قرار می دهد. به این ترتیب محتوای شما در اختیار کسانی قرار می گیرد که به دنبال آن هستند!

کمپین های تبلیغاتی لینکدین نیز در گروه تبلیغات کلیکی قرار گرفته و محتوا با پرداخت هزینه ای در صدر فید توییت ها به نمایش درخواهد آمد. در نتیجه آن است که محتوای تولیدی شما در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار می گیرد. در همین حین فرصت استفاده از تبلیغاتی را دارید که پروفایلتان را به کاربران نشان می دهند.

در مجموع همه چیز به هدفتان از اجرای این کمپین تبلیغاتی بستگی دارد. به عنوان مثال برخی از صاحبان مشاغل به دنبال افزایش ترافیک وب سایت هستند؛ و برخی دیگر مایل اند دنبال کننده های بیشتری در توییتر داشته باشند. افزایش دفعات دانلود یک اپلیکیشن خاص، بیشتر شدن اینگیجمنت (نرخ تعامل و مشارکت کاربران) با حساب کاربری و… را می توان از دیگر اهداف راه اندازی کمپین های تبلیغاتی توییتر دانست.

در آخر نوبت به بررسی نحوه تبلیغات در لینکدین می رسد که در این شیوه می توانید  بر اساس کسب و کار خود هزینه ای را پرداخته تا قادر به ارسال پیام شوید. این پیام به آن دسته از کاربران و اعضای لینکدین ارسال می گردد  که به حوزه کاری تان مربوط می شوند.

بازاریابی و تبلیغ در شبکه ها و رسانه های اجتماعی

چنانچه قصد دارید اصول دیجیتال مارکتینگ را در شبکه های اجتماعی پیاده سازی نمایید؛ در حقیقت به دنبال بازاریابی شبکه های اجتماعی هستید. به این منظور ابتدا باید در شبکه های اجتماعی مختلفی همچون اینستاگرام، تلگرام، توییتر و… عضو شوید. سپس مشتری ایده آل و مطلوبتان را به خوبی ترسیم کرده و ویژگی هایش را مشخص نمایید.

در گام بعدی نوبت به تعیین موقعیت و جایگاه کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی می رسد. سپس به دنبال تهیه و تنظیم محتواهایی جالب و مفید بروید یعنی محتواهایی که قابلیت درگیر کردن مخاطبان را داشته باشند. اکنون نوبت به تعیین شاخص های کلیدی موفقیت می رسد. در ادامه سرمایه گذاری صحیحی روی ابزار مدیریت شبکه های اجتماعی داشته باشید. در آخر نیز باید اقدام به دنبال کردن، آنالیز و بهینه سازی نمایید.

با اجرای صحیح تکنیک های بازاریابی شبکه های اجتماعی امتیازات زیر در اختیارتان قرار خواهد گرفت:

  • افزایش قابل توجه تعداد مخاطبین
  • ارتباط سازی بهتر و موثر تر با مشتریان
  • امکان اشتراک گذاری مطالب با افراد بیشتر
  • بالا بردن میزان وفاداری و اعتماد در مشتری ها
  • بکارگیری نظرات و دیدگاه های خریداران
  • انتشار تبلیغات همسان و کاربر پسند و…

مدیریت حساب در شبکه های اجتمالی و آنالیز داده های آماری

به عنوان صاحب یک کسب و کار پس از ورود به فضای مجازی و به خصوص حضور در شبکه های اجتماعی برای بازاریابی و تبلیغ محصولات یا خدمات خود باید به گونه ای متفاوت عمل کنید. در واقع بازاریابی دیجیتال در شبکه های اجتماعی زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که از یک سو مدیریت صحیحی روی حساب کاربری خود داشته باشید؛ از سوی دیگر از آنالیز و تحلیل داده های آماری غافل نشوید.

به این منظور می توانید از ابزارهای تحلیل شبکه های اجتماعی استفاده کنید. به کمک این ابزارها که در دو نوع رایگان و پرمیوم وجود دارند براحتی قادر به مدیریت حساب کاربری تان شده و همچنین آمار و اطلاعاتی در زمینه های زیر را دریافت خواهید کرد:

  • زمان فعالیت دنبال کنندگان
  • میزان رشد صفحه
  • آمار بازدیدها
  • مطالب مورد پسند کاربران و…

فرستادن پوش نوتیفیکیشن

پوش نوتیفیکیشن Push Notification یکی از ابزارهای مفید و قدرتمند دیجیتال مارکتینگ به حساب می آید. منظور از پوش نوتیفیکشن در حقیقت پیامی است که قابلیت ارسال در مرورگرهای وب، اپلیکیشن یا سیستم عامل را دارد. با این تفاسیر پوش نوتیفیکیشن را می توان نوعی تبلیغات دانست که بکارگیری آن نقش موثری در ارتقای کسب و کارها ایفا می کند.

پوش نوتیفیکیشن آنچنان مفید و سودمند است که به طور قابل توجهی جایگزین ایمیل و پیامک های تبلیغاتی شده است. برخی از مزایای این ابزار قدرتمند و کاربردی را می توان شامل موارد زیر دانست:

  • ارزانتر بودن
  • بیشتر بودن نرخ باز شدن (خوانده شدن توسط کاربر)
  • امکان کسب اجازه از کاربر پیش از ارسال
  • قابلیت شخصی سازی و…

منتشر کردن ریپورتاژ آگهی

ریپورتاژ آگهی را می توان یکی از شیوه های دیجیتال مارکتینگ دانست که مبتنی بر تولید محتوا است. در این آگهی خبری به طور غیرمستقیم به معرفی محصول یا خدماتی خاص پرداخته می شود. این معرفی در وب سایت های اینترنتی و رسانه های معتبر انجام می گیرد. یک ریپورتاژ آگهی موفق باید حاوی محتوایی جذاب، نگارشی قوی و همین طور تعدادی بک لینک باشد.

از اینها گذشته انتخاب سایت ناشر رپورتاژ آگهی نیز دقت فراوانی می طلبد. به این صورت که سایت انتخابی باید از نظر موارد زیر مورد بررسی دقیقی قرار بگیرد:

  • رتبه الکسا
  • سن دامنه
  • اتوریتی
  • ارتباط موضوعی با وب سایت شما و…

استفاده از کوتاه کننده لینک

کوتاه سازی لینک یکی دیگر از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است که ضمن بازاریابی و افزایش درآمد موجب بهبود سئوی سایت نیز می شود. استفاده از کوتاه کننده های لینک باعث می گردد آدرس وب سایت اینترنتی شما در ذهن کاربران ماندگار تر شود. به اضافه این که دیگر برای درج لینک سایتتان در شبکه های اجتماعی، کارت های ویزیت و… با  محدودیت کاراکتر مواجه نخواهید شد.

از طرفی به کمک این کوتاه کننده ها قادر به مدیریت بهتر لینک های طولانی می شوید. از اینها گذشته به کمک URL های کوتاه شده به آسانی می توانید ترافیک منبع را ردیابی کنید. افزون بر اینها به عنوان ادمین سایت این فرصت را در اختیار دارید که از موارد زیر مطلع شوید:

  • شناسایی شخص کلیک کننده روی لینک و پیوند
  • محل زندگی کاربر کلیک کننده
  • زبانی که به آن صحبت می کند و…

با در دسترس داشتن چنین اطلاعاتی طبیعتاً موفقیت کسب و کار اینترنتی شما به خوبی تضمین خواهد شد. زیرا شناخت کاملی نسبت به پرسونای مخاطبانتان داشته و راحت تر می توانید کالا یا خدمات جالب توجه و مورد نیازشان را ارائه نمایید.

آشنایی با افیلیت مارکتینگ

منظور از افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش در واقع تبلیغاتی است که برای فروش محصول یا خدمات فرد دیگری در وب سایت خود انجام می دهید؛ و سپس در ازای آن کمیسیون می گیرید. از جمله  معروف ترین کانال های بازاریابی مبتنی بر افیلیت مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بارگذاری ویدیوهای تبلیغاتی در یوتیوب و درآمدزایی از طریق آن
  • به اشتراک گذاشتن لینک افیلیت در وب سایت یا حساب کاربری تان در شبکه های اجتماعی مختلف و…

به منظور آشنایی بیشتر با نحوه اجرای افیلیت مارکتینگ باید بگوییم بعضی از سایت ها عملکرد بسیار موفقی در زمینه های مختلف عمومی و تخصصی دارند. با این اوصاف طبیعی است که نرخ بازدید آنها نیز بسیار بالا باشد. در چنین شرایطی صاحبان مشاغل آنلاین می توانند بنرهای تبلیغاتی خود را در این گونه سایت ها قرار داده و پس از جذب مخاطب مبلغی را تحت عنوان پورسانت به سایت منتشر کننده تبلیغ پرداخت نمایند. شما عزیزان نیز صرف نظر از نوع کسب و کارتان می توانید از سیستم همکاری در فروش استفاده کرده و نتایج بسیار مثبتی دریافت کنید.

ناگفته نماند افیلیت مارکتینگ تنها به وب سایت های اینترنتی محدود نمی شود؛ بلکه این شیوه بازاریابی حتی توسط بلاگرها نیز قابل اجرا است.

بازاریابی فروش به صورت اتوماتیک

اتوماسیون بازاریابی فروش در حقیقت نرم افزاری است که که کلیه امور مربوط به بازاریابی را به صورت خودکار و اتوماتیک به اجرا در می آورد. با این تفاسیر دیگر لزومی ندارد کارهای زیر را به طور دستی انجام دهید و به این ترتیب در زمان و انرژی تان نیز صرفه جویی خواهد شد:

  • فرستادن ایمیل های خبرنامه
  • ارسال پست زمانبندی شده در شبکه های اجتماعی
  • راه اندازی چرخه افزایش لید
  • ردیابی کمپین های بازاریابی و گزارش آن و…

با استفاده از اتوماسیون بازاریابی در زمینه ارسال ایمیل خبرنامه هیچ دغدغه ای نخواهید داشت. به اضافه این که می توانید در تعداد مخاطبان خود تغییرات کاهشی یا افزایشی اعمال نمایید. با این تفاسیر حتی می توانید خبرنامه را برای برخی از کاربران خاص ارسال کنید.

شبکه های اجتماعی را به جرئت می توان مکملی برای وب سایت های اینرتنتی دانست. این شبکه ها اگرچه قدرت و ثبات سایت ها را ندارند اما از نظر محبوبیت و رواج در میان اقشار مختلف جامعه حرف های زیادی برای گفتن دارند! با این حساب منطقی است که بسیاری از کسب و کارهای اینترنتی در کنار وب سایت به فکر توسعه حساب خود در شبکه های اجتماعی نیز باشند. به خصوص که از طریق این شبکه ها تعامل و صمیمیت بیشتری با کاربران و مخاطبانتان خواهید داشت.

انتشار پست به طور مداوم یکی از بدیهی ترین کارهایی است که برای رونق کسب و کارتان در شبکه های اجتماعی می توانید انجام دهید. البته در عمل ارسال پست به صورت دستی و در زمان های مشخص کمی دشوار خواهد بود. در چنین شرایطی می توانید از ابزارهای برنامه ریزی شبکه های اجتماعی کمک بگیرید. به یاری این ابزارها محتوای شما به طور اتوماتیک در شبکه های اجتماعی منتشر می گردد؛ و درنتیجه با خاطری آسوده می توانید بر تدوین استراتژی محتوا متمرکز شوید.

همان طور که گفته شد در دیجیتال مارکتینگ حتی می توانید اتوماسیون افزایش لید و تبدیل آن به مشتری را راه بیندازید. توجه داشته باشید انجام این کار به صورت دستی بسیار زمانبر و خسته کننده خواهد بود. در حالی که ایجاد چرخه لید به صورت اتوماتیک موجب ارسال ایمیل هایی با محتوای خاص به مخاطبان خاص می شود.

از دیگر امور بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ که به صورت اتوماتیک قابل اجرا است می توان به راه اندازی کمپین های بازاریابی اشاره کرد. برگزاری این کمپین ها از طریق انجام موارد زیر خواهد بود:

  • ایمیل مارکتینگ
  • بازاریابی محتوا
  • سئو صفحات وب
  • تماس های تلفنی و…

با بکارگیری نرم افزار اتوماسیون بازاریابی می توانید اقدامات انجام شده را طبق کمپین مرتب کرده و در نهایت میزان بازدهی مولفه های این کمپین را در طول زمان آنالیز کنید.

تبلیغات نیتیو یا همسان

تبلیغات نیتیو (native ) یا همسان آن دسته از تبلیغاتی هستند که در یک وب سایت درج شده و کاملاً شبیه به مطالب نوشته شده در سایت می باشند. به طوری که کاربران پس از مواجه با آنها همچون دیگر انواع تبلیغات گارد ذهنی نشان نداده و این گونه تبلیغات را با روی باز می پذیرند. با این تفاسیر تبلیغات همسان را می توان یکی از روش های تبلیغاتی رایج و پر کاربرد در دیجیتال مارکتینگ دانست.

 

محتوای دارای اسپانسر (حمایت شده)

محتوای حمایت شده یا  Sponsored content شیوه ای نوین در بازاریابی دیجیتال محسوب شده که به کمک آن می توانید به طور غیرمستقیم اما موثر و کاربردی به تبلیغ کالا یا خدماتتان بپردازید. در تولید چنین محتواهایی لازم است که اصول زیر را مدنظر قرار دهید:

  • داستان سرایی کنید.
  • هدف خود از انتشار هر پست را مطرح نمایید.
  • به اصول و ارزش های برندتان وفادار باقی بمانید.
  • به جزئیات فنی توجه داشته باشید.
  • اصول برندتان را به طور شفاف بیان کنید و…

 

بازاریابی و تبلیغ در شبکه ها و رسانه های اجتماعی

بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی یکی از روش های مفید و کارآمد دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. به این ترتیب فرصتی طلایی برای معرفی برند خود به مخاطبین در اختیار خواهید داشت. به اضافه این که محتوای تولیدی تان در شبکه های اجتماعی ترویج شده و همین موضوع به افزایش ترافیک وب سایت و همچنین افزایش لید منجر خواهد شد. برخی از محبوب ترین کانال ها و ابزارهایی که در بازاریابی از طریق شبکه های اجتماعی در اختیارتان قرار می گیرد به شرح زیر است:

اینستاگرام، فیس بوک، لینکدین، توییتر، پینترست، اسنپ چت و…

 

بازاریابی آنلاین و ابزار آن

بازاریابی به صورت آنلاین را می توان همان بازاریابی سنتی دانست که در بستر اینترنت انجام می گیرد. در این نوع بازاریابی می توانید از وبلاگ ها، وب سایت های مبتنی برمحتوا، نشریه های دیجیتال و… استفاده نمایید. در مجموع کانال ها و ابزارهای این شیوه بازاریابی شامل پاسخگویی به کامنت های کاربران، برقراری ارتباط با خبرنگاران، و… می شود.

یکی از گام های ابتدایی بازاریابی آنلاین پاسخگویی به کامنت و نظرات کاربران است. با این حساب در وب سایت و حساب کاربری خود در شبکه های اجتماعی حتماً جوابگوی نظرات منفی یا مثبت مخاطبانتان باشید. زیرا به این ترتیب  جلوه ای انسانی و صمیمانه از برندتان به نمایش درخواهد آمد. در نتیجه آن نیز اعتبار کسب و کارتان میان مردم افزایش یافته و با میل و رغبت بیشتری به خرید کالا یا خدمات از شما می پردازند.

همان طور که گفته شد از پاسخ دهی به کامنت های درج شده در وب سایت یا وبلاگ نیز نباید غافل شوید. به خصوص کامنت هایی که اینگیجمنت و نرخ تعامل بالاتری دارند. به این صورت است که مشارکت و تعاملی عمیق میان شما و کاربران سایتتان رخ خواهد داد.

از دیگر اقدامات قابل انجام در زمینه بازاریابی آنلاین برقراری ارتباط با خبرنگاران است. این ارتباط سازی را می توانید از طریق شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، توییتر و… انجام دهید. به این ترتیب یک ارتباط قوی و موثر میان کسب و کار شما و رسانه های مطبوعاتی ایجاد خواهد شد.

اجرای صحیح بازاریابی درونگرا

بازاریابی درونگرا اگرچه یکی از روش های بازاریابی است اما در حقیقت آن را می توان نوعی استراتژی و تکنیک به حساب آورد. یعنی دست روی هر کدام از شیوه های دیجیتال مارکتینگ که بگذارید می توانید آن را در قالب بازاریابی درونگرا به اجرا درآورید.

آنچه در این متد از دیجیتال مارکتینگ  رخ می دهد ایجاد اشتیاق در کاربر، جذب او، ایجاد تعامل و ارتباطی موثر در طول خرید و حتی پس از آن است. با چنین اقدامی است که مشتریان تجربه یک خرید دلچسب و صمیمانه را دریافت کرده و در خریدهای بعدی بلافاصله کسب و کار شما به ذهنشان خطور خواهد کرد.

اگر بنا باشد بازاریابی درونگرا را به عنوان متدی نسبتاً نوین و کارآمد در مقابل بازاریابی سنتی قرار دهیم باید بگوییم که در این شیوه بازاریابی به صورت زیر عمل می شود:

  • وبلاگ نویسی جایگزین تبلیغات پاپ آپ شده
  • به جای تبلیغات تجاری از بازاریابی ویدیویی استفاده می شود.
  • ارسال ایمیل اسپم جای خود را به ارسال ایمیل انحصاری برای مخاطبین خاص داده است.

 

دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ

 

تاثیر دیجیتال مارکتینگ در کسب و کارها

بازاریابی سنتی نقطه مقابل بازاریابی دیجیتال یا همان دیجیتال مارکتینگ محسوب می شود. در بازاریابی به شیوه سنتی  از تبلیغات چاپی برای معرفی کسب و کارها استفاده می گردد. به اضافه این که ارتباط با مشتریان نیز اغلب به صورت تلفنی و همچنین حضوری (فیزیکی) است. در حالی که در بازاریابی دیجیتال کلیه اقدامات فوق به صورت آنلاین والکترونیکی صورت می گیرد.

آنچه موجب تمایز بازاریابی دیجیتالی از دیگر روش های بازاریابی شده بیشتر بودن امکانات شرکت ها و برندها برای ارتباط با مشتریانشان است. به این صورت که صاحبان کسب و کارها می توانند از طریق ارسال ایمیل، ویدیو، موتورهای جستجو، شبکه های اجتماعی و… به تعامل با مشتریان هدف خود بپردازند.

توجه داشته باشید در بازاریابی به صورت دیجیتال هیچ چیزی مهم تر از آگاهی مخاطبان از برند شما نخواهد بود. از همین رو است که اغلب صاحبان مشاغل مختلف اقدام به راه اندازی وب سایتی برای کسب و کار خود نموده اند. البته در عصر فعلی شاهد جایگزین شدن شبکه های اجتماعی با وب سایت های اینترنتی بوده ایم که چنین چیزی اصلاً توصیه نمی شود؛ زیرا یک سایت بسیار مطمئن تر و پر قدرت تر از یک صفحه در یک شبکه اجتماعی خواهد بود.

در مجموع انتشار محتوای دیجیتال و همچنین استفاده از دیجیتال مارکتینگ در میان کسب و کارهای مختلف رواج فراوانی داشته است. به طوری که مصرف کنندگان کالاها یا خدمات مختلف نیز برای خرید به دنبال راه های ارتباطی دیجیتالی با کسب و کار مورد نظرشان هستند.بگذارید این طور بگوییم این روزها درصد کمی از مردم زمان با ارزششان را صرف خرید حضوری و مراجعه به مکان فیزیکی مشاغل مختلف می کنند.

با این تفاسیر استفاده کسب و کارها از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ نه تنها موجب افزایش فروش و سودآوری خواهد شد؛ بلکه نقش بسزایی در جلب اعتماد مشتریان نیز دارد. اگر در حال حاضر صاحب یک کسب و کار تولیدی یا خدماتی هستید یا اگر قصد راه اندازی کسب و کار خودتان را دارید؛ توصیه می کنیم به هیچ وجه از توجه به دیجیتال مارکتینگ غافل نشوید.

چنانچه می خواهید حضوری پر رنگ در بازار مصرف داشته باشید و از رقبای اصلی خود پیشی بگیرید؛ حتماً به سراغ افراد متخصص و ماهر در زمینه دیجیتال مارکتینگ بروید. در این صورت همواره می توانید از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ابزار سئو کار کمک بگیرید.  با این تفاسیر نه تنها لازم است کار خود را با استفاده از علم دیجیتال مارکتینگ و تکنیک های آن پیش ببرید؛ بلکه در فرآیند استخدام پرسنل و نیروی کارتان نیز حتماً بر اساس آموزه های بازاریابی دیجیتال اقدام کنید.

ناگفته نماند بکارگیری  دیجیتال مارکتینگ به خودی خودی استراتژی و روش های متنوعی برای جلب مشتری در اختیارتان قرار می دهد؛ با این حال همواره می توانید کمی خلاقیت را چاشنی کار خود کرده و برای تسخیر بازار از شیوه های نوین و کمتر دیده شده استفاده کنید. به اضافه این که ورود به مسیرهایی که رقبایتان با موفقیت از آن عبور کرده اند نیز ایده خوبی به نظر می آید!

روی هم رفته بکار گیری اصول و تکنیک های دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابزارهایی همچون داشبورد تجزیه و تحلیل، اقدامات بسیار سودمندی محسوب خواهد شد. زیرا این گونه می توانید نظارت دقیقی بر میزان موفقیت و بازگشت سرمایه در کمپین های تبلیغاتی خود داشته باشید. به این ترتیب مزایای بیشتری نصیبتان خواهد شد تا این که بخواهید به سراغ محتواهای تبلیغاتی سنتی همچون بیلبوردها یا تبلیغات چاپی بروید!

درآمد و حقوق دیجیتال مارکتینگ

درآمد و حقوق کارشناسان دیجیتال مارکتینگ بسته به میزان مهارت و توانایی های این افراد متفاوت خواهد بود. زیرا بازاریابی دیجیتال شامل اقدامات مختلفی می شود که بعضی اشخاص تنها به یک یا چندتای آنها مسلط هستند. در مجموع یک متخصص حرفه ای دیجیتال مارکتینگ باید قادر به انجام امور زیر باشد:

  • تهیه و تولید محتوا به خصوص محتوای صوتی و ویدیویی
  • بهینه سازی و سئوسایت
  • اداره حساب کاربری در شبکه های اجتماعی
  • درج تبلیغات اینترنتی
  • طراحی وب سایت
  • افزایش نرخ تبدیل
  • طراحی ui و ux

به طور فعلی درآمد و حقوق دیجیتال مارکتینگ برای افراد نوپا را چیزی در حدود 5 الی 10 میلیون در ماه باید دانست.  در حالی که برای افراد با تجربه تر که به مهارت های بیشتری تسلط دارند حقوقی بین 10 الی 50 میلیون در ماه قابل انتظار است.

آشنایی با ابعاد دیجیتال مارکتینگ

اکنون که به اهمیت دیجیتال مارکتینگ و نقش آن در رونق کسب و کارهای امروزی پی برده اید؛ بدون شک می خواهید استراتژی بازاریابی دیجیتال مخصوص به خود را داشته باشید. در این صورت ابتدا لازم است با ابعاد دیجیتال مارکتینگ آشنا شوید. سه رکن مهم در بازاریابی دیجیتال که نقشی تعیین کننده در موفقیت یا عدم موفقیت استراتژی بازاریابی خواهند داشت به شرح زیر است:

  • وب سایت تجاری
  • بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو
  • بازاریابی محتوا

دیجیتال مارکتینگ زمانی شما را به موفقیت و سودآوری ایده آل می رساند که صرف نظر از نوع کسب و کارتان یک وب سایت اینترنتی برای بیزینس خود راه بیندازید. به این ترتیب مردم و جامعه هدفتان دسترسی آسانی به کالا یا خدمات شما خواهند داشت. به گفته کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ما در ابزار سئوکار برای جلب مشتری نباید تنها به رسانه های اجتماعی اکتفا نمایید. به خصوص که راه اندازی یک وب سایت تجاری به مراتب بهتر می تواند کسب و کارتان را به مردم معرفی نموده و پیغام برندتان را به آنها منتقل نماید.

به اضافه این که در وب سایت به طور موثرتری می توانید وجوه تمایز کسب و کارتان نسبت به رقبا را بیان کنید. دستتان برای انتشار عکس ها، ویدیوها و توصیفات متنی از کالا و خدماتتان حسابی باز است. در مجموع براحتی می توانید کاربران را تحت تاثیر قرار داده و از یک سری مشتری احتمالی مشتریانی ثابت و دائمی بسازید! ناگفته نماند برای طراحی سایت تجاری خود نیز می توانید از خدمات ابزار سئوکار استفاده کنید.

طراحی حرفه ای انواع سایت های شرکتی، فروشگاهی و… با مناسب ترین قیمت توسط تیم طراحان ابزار سئوکار انجام می گیرد.

پس از راه اندازی وب سایت نوبت به بهینه سازی و سئو کردن آن می رسد. در این مرحله لازم است نهایت تلاش خود را بکار گیرید تا جایگاه مناسبی در نتایج جستجوی گوگل کسب کنید. لازم به ذکر است سئو فرآیندی زمان بر و حساس بوده که انجام آن باید در زمان صحیح به افراد خبره سپرده شود. با سپردن سئوی سایتتان به کارشناسان سئوی مولتی رایان موتورهای جستجویی همچون گوگل وب سایت شما را معتبر و مفید دانسته و آن را در صدر نتایج جستجو به نمایش در خواهند آورد.

در نهایت نوبت به معرفی آخرین بُعد دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی محتوا می رسد. اگر خاطرتان باشد پیش تر به توضیح این شیوه بازاریابی پرداختیم. به این ترتیب برای دوری از اضافه گویی تنها لازم است خاطر نشان کنیم که بازاریابی محتوا نقش بسیار موثری در موفقیت و به ثمر نشستن استراتژی دیجیتال مارکتینگ دارد.

مشروط به این که انجام آن را به متخصصین  دیجیتال مارکتینگ محول نمایید. این متخصصین با مانور روی کلمه های کلیدی، انتشار تصاویر و ویدیوهای آموزشی و سرگرم کننده کاربران را به سوی وب سایت شما هدایت می نمایند؛ و در نهایت شاهد افزایش نرخ بازدید از سایتتان خواهید بود.

 

 

سخن آخر

دیجیتال مارکتینگ را روی هم رفته می توان بازاریابی در بستر اینترنت دانست. در این شیوه بازاریابی صاحبان مشاغل مختلف از طریق کانال های دیجیتالی به ارتباط سازی با مشتریان فعلی و احتمالی خود می پردازند. برخی از پر کاربرد ترین کانال ها در  دیجیتال مارکتینگ شامل موارد زیر است: موتورهای جستجو، ایمیل (پیام الکترونیکی)، شبکه های اجتماعی، وب سایت های مختلف و…

با استفاده از این ابزارها حضور پر رنگی در فضای اینترنت داشته و در نتیجه جذب مخاطبان به سایت و کسب و کارتان افزایش خواهد یافت. تنها کافی است که یک استراتژی دیجیتال مارکتینگ صحیح را بچینید و اجرای آن را به افراد متخصصی همچون کارشناسان دیجیتال مارکتینگ ابزار سئوکار واگذار نمایید.

به این ترتیب شاهد استفاده از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به بهترین نحو ممکن خواهید بود؛ یعنی ابزارهایی همچون آنالیز و بررسی داده ها، بهینه سازی و سئوی سایت برای موتورهای جستجو، انواع شیوه های بازاریابی آنلاین یعنی ایمیل مارکتینگ، کانتنت مارکتینگ، بازاریابی درونگرا، همکاری در فروش، انتشار رپورتاژ آگهی و…

به اضافه این که همواره می توانید برای آموزش دیجیتال مارکتینگ و استفاده از ابعاد مختلف آن نیز روی کارشناسان  ابزار سئوکار حساب کنید. این گونه دیگر بابت طراحی سایت، سئو کردن آن، تولید و بارگذاری محتوا و… هیچ دغدغه ای نخواهید داشت.

فهرست